Corsa B c20ne

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

fotograf pisze:a wybranie w tłoku uwzględniłeś ?
nie no bez przesady ;-) uszczelke wziąłem pod uwagę a komore w tłoku bym pominął? :diabel: :bardzozly:
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

wlasnie, zbyt duza komora w tloku jest zeby uszla uwadze :oko: . uszczelka wychodzi spoko, u mnie wyszlo 6ml
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

no u mnie nieco większa "dziura" więc 8ml mozna uznac ze jest ok
a poza tym wyszło mi tak:
w tłoku: 7ml
w komorze spalania: 34-35ml
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Chłopaki, dlaczego mi znów poszatkowało pasek???
Za mało napiałem?

Ponoć gatesa robią juz w PL, zakładam contiego.

Aha i zauważyłem, że z koła wałka mi zaczął pasek zjeżdżać, tak z 2mm wystaje poza koło, jak go wcisnąłem na koło, to zaraz znów się zsuwał.

Wymienię też dla swietego spokoju małe koło rozrządu, może będzie dobrze.....
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

ja37 pisze:Chłopaki, dlaczego mi znów poszatkowało pasek??? ....... Aha i zauważyłem, że z koła wałka mi zaczął pasek zjeżdżać, tak z 2mm wystaje poza koło, jak go wcisnąłem na koło, to zaraz znów się zsuwał.
hmm widocznie nie ma współosiowości kół rozrządu, skoro zjeżdża... być może dlatego tez pasek ulega uszkodzeniu...
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Hmmm, ale on ma wyłamane całe zęby, jak na poprzedniej focie, dokładnie robi sie to samo.
Jakby przez to zjeżdżanie się psuł, to by na kawałku po obwodzie, a nie całe zęby chyba.....
Jak zdejmę, to się okaże, czy czasem pompa wody nie robi mi niespodzianek, niby nowa, ale może staje na moment, ewidentnie słychać łozysko, jak silnik pracuje i to nie jest łożysko alternatora.
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

no to faktycznie coś stawia za duży opór w układzie... ale pompa...? oby to była pompa... bo jak nie to cos nie tak z górną częścią rozrzadu...(wałek, obudowa, spręzyny, zawory, popychacze, dźwigienki zaworowe..)

wiem że to głupie co napisze, ale skoro pompa nowa, to może przez przypadek zamontowana z nowszej wersji rozrządu (ma prostokątne, a nie pólokragle wgłebienia na zęby od paska)....
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: Porszak »

tez chcialem to napisac, ze byc moze kola rozrzadu nie maja jednakowych zebow
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Więc tak.
Osłuchałem prętem wszystkie miejsca.
Alternator nie hałasuje.
Pompa wody ma padnięte łożysko.
Słychać jakies dziwne odgłosy z obudowy wałka zaraz przy plastiku osłony rozrządu.
2cm od osłony ich już nie słychac.
Sądzę, że to resztki zębów paska nawalaja po śrubach, albo coś w tym stylu.
Mam już drugą pompę, i co ciekawe ona ciut się różni od tej, co mam założoną.
Ma węższe, pasujące teraz do paska koło.
Tamtą jak zdejmę, to faktycznie looknę, jakie ma zęby, może mi złą sprzedali a ja się nie przygladałem.....
Mam nauczke.
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

Obrazek


tak wyglada ta stosowana do polowy 92r, gdy pompa reguluje sie napiecie
Obrazek
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

najprościej sprawdzic po rowkach w kole, czy są półokrągłe czy prostokątne....
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Właśnie tak na biegu zajrzałem i wyglądają na prostokątne, jak wyjmę to sie upewnie.
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: -=kLaRi=- »

Kerni - jest jeszcze taka z takim palcem na koncu tej wypustki ,dzieki niemu widac zakres regulacji naciagu - taka kupilem w IC dla c20ne...
W c20ne byly 2 typy pomp.. zaleznie od rocznikow
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

ja37 pisze:Właśnie tak na biegu zajrzałem i wyglądają na prostokątne, jak wyjmę to sie upewnie.
no to jezeli jest tak w rzeczywiśtości to juz wiesz czemu zerżnęlo ;-) ci pasek ... powinny byc pólokrągłe wgłebienia na zęby paska
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

wymienilem pompke wody i mam pytanie odnosnie ustawiania rozrzadu: :pig:



Ustawiam rozrzad na znakach, pompe napielem tak aby pasek miedzy nia a kolem obracal sie z oporem o 90% (tak mi sie wydaje ze powinno byc bo gdzies tak kiedys czytalem), i teraz mam problem, pasek napinalem kilka razy zarazem obracajac i sprawdzajac znaki, za karzdym razem znak na dole z tym u gory rozni sie o ok 0,5 do 0,25 zombka do tylu ...moze tak byc? zostalem przy tym 0,25 ...puki co nie odpalilem silnika bo jeszcze mam pare rzeczy do roboty, ale wole sie upewnic
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

No u mnie nie wychodzi też idealnie, pewnie, jak pasek pochodzi trochę, to sie poprawi.

No i faktycznie miałem lipne zeby na pompie, wymieniłem na odpowiednią i mam wreszcie spokój :D
Awatar użytkownika
ol3j
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 24 maja 2008, o 17:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ol3j »

kerni pisze:aby pasek miedzy nia a kolem obracal sie z oporem o 90% (tak mi sie wydaje ze powinno byc bo gdzies tak kiedys czytalem),
tzn 90 stopni a nie [%] procent chyba ;-)

no i idealnie punkty to może byc cięzko ustawic, ma na to wpływ naciąg paska, splanowanie glowicy itp...
wiec nie ma się czym przejmować...


@ja37 - no to teraz troche na paskach zaoszczędzisz :oko:
ol3j (CT) david (CG)
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Dokładnie, bo 2 paski w 3 miesiące, to ciut za duzo :-D
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

a mi sie skrzywil swiatkowski walek :-? ...myslalem ze to zaplon, a to on, bo juz zaczol wyc na zimeringach, lozyskach czy co tam jest :-?
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

To świątek taka lipę robi?
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

jednak walek jest w porzadku ...sam juz nie wiem co z tym silnikiem mi sie porobilo :-?

mam juz powoli dosyc tego auta ...pewnie panewki walka czy jakies tam lozyska sie posypaly ...kurna i wciaga dalej wode ...uszczelke glowicy dalem nowa :-? ehhhh ...jutro bede szukal dalej co moze byc nie tak


ogolnie wszystko juz powumienialem, silnik rozebralem, obejzalem i poskladalem na nowo na nowych uszczelkach i srobach :-?
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

A głowica płaska była?
Z wałkiem, to możesz samą obudowę zmienić, ja trafiłem za 50zł razem z wałkiem ne.
Wodę to chyba tylko uszczelką może wciągać, albo pękniętą głowicą?
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

glowica na bank jest plaska, peknieta tez raczej nie jest choc kanalow nie ogladalem a byly dosc mocno obrobione (wode wciaga nawet na zimno, wiec chyba to nie jakies male mikro pekniecie) moglo byc tez tak ze niedoczyscilem do konca otworow na sroby glowicy i mimo dokrecania wedlug wytycznych z ksiazki nie jest zlapana z dobra sila :-?

jutro jak nic sie nie zmini, zwale znowu glowice :-?


btw. jest jakis domowy sposob na sprawdzenie czy blok i glowica nie jest zwichrowana?
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Jak jesteś pewny gratów, to zostają tylko śruby głowicy...
Pisz, co dalej, jestem ciekaw.
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: fotograf »

Domowy sposób to chyba jedynie jakimś przymiarem sprawdzić, przyłożyć i zobaczyć czy wszędzie płasko dolega, tyle że trzeba mieć idealny bez zwichrzeń przymiar :-?
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Na przykład szybę, ale ta nie zawsze jest prosta.....
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

to teraz kolejne pytanie:

jakim momentem powinna byc dokrecona glowica na gotowo? chodzi mi o to czy jest podana jakas wartosc kontrolna, aby na zlorzonym silniku sprawdzic dynamometrykiem czy wszystkie sroby sa rowno dociagniete?
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Chyba zawsze jest podane w stopniach.
Pamietam, że jak za pierwszym razem dokręciłem za mocno, bo 90*, a nie 60*, to na skali takiego wychyłowego wychodziło 130Nm.
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa B c20ne

Post autor: kerni »

ja dokrecilem o 25nutonow + 3x 90* ...ale do konca nie wiem czy dobrze zalapalo, bo nie mam pewnosci czy doczyscilem otwory srob dobrze,nie przedmuchalem ich a wpychalem srobokretem szmatke, i troche wody moglo zostac w srodku


wlasie corsa postala 20min odpalona, i jakby sie ustabilizowalo wszystko ...dale pracuje strasznie nierowno, pojezdze nia dzisiaj troche i zobacze wieczorem czego ubywa i czy nie zrobilo sie maslo
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Corsa B c20ne

Post autor: ja37 »

Widzisz, jak ja kiedyś dokręciłem na 90*, to mi wypaliło głowicę, poszperałem w autodatach, infotechach, książce od omy i wychodzi, że 8V się dokręca na 60*, a 16V na 90*.

Ja dokręcam na 60*
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”