Filtr stozkowy - "suchy"
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Filtr stozkowy - "suchy"
Jaki byście polecali filtr stożkowy-tzw "suchy" ?
Szukając po necie na trafiłem tylko na 2 modele
- Fujita http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtry_ ... -8951.html
-Simota racing http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtr_s ... p-224.html
Czy ktoś Was używa któryś z tych filtrów? czy znacie jakieś inne filtry stożkowe tzw suche
Szukając po necie na trafiłem tylko na 2 modele
- Fujita http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtry_ ... -8951.html
-Simota racing http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtr_s ... p-224.html
Czy ktoś Was używa któryś z tych filtrów? czy znacie jakieś inne filtry stożkowe tzw suche
GSI C16XE
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
proponuje skorzystac z opcji SZUKAJ jest o filtrach stozkowych naprawde masa postow...
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
jak kolega mowi, mozn poszukac, albo odrazu sobie darowac jego zakup. jak chcesz sie pochwalic ze masz stozek to go kup. jak chcesz zeby cos dal to nie kupuj. a jesli chcesz go miec ze wzg na dzwiek to poprostu wytnij otwor w puszcze filtra od dolu lub od str blotnika i po sprawie.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
-szukać szukalem i nic nie znalazłem na temat "suchych" stozkow
-nie kupuje stożka by się pochwalić
-bede mial obliczany i projektowany uklad dolotowy przez Michala z MG, bedzie to stozek w obudowie z doprowadzonym zimnym powietrzem,z obliczona dlugoscia dolotu(wykorzystanie zjawiska falowego) -taki juz układ moze dac ok 5km i zmienić charakterystyke momentu, przesuwajac go w dol,a na tym mi zależy najbardziej(są potwierdzenia tego na necie)
-C16xe posiada masowy przepływomierz tzw z gorącym drutem-do tego rodzaju przepływomierzy nie powinno się stosować mokrych stożków(czyli nasączanych olejkami),ponieważ skraca życie przepływki ( zdażają się przypadki osadzanie się kropelek olejku na przepływomierzu które powodują późniejsze przepalanie się przepływek)-( są potwierdzenia tego 20 000km i przeplywka do wymiany),dlatego kumpel z MG pierwsze co zapytał się jakiego mam rodzaju przepływke,dlatego poradził mi żeby kupić filtr "suchy"
-narazie budowa i zakładanie boxa odkładam na póżniejjjjj
-nie kupuje stożka by się pochwalić
-bede mial obliczany i projektowany uklad dolotowy przez Michala z MG, bedzie to stozek w obudowie z doprowadzonym zimnym powietrzem,z obliczona dlugoscia dolotu(wykorzystanie zjawiska falowego) -taki juz układ moze dac ok 5km i zmienić charakterystyke momentu, przesuwajac go w dol,a na tym mi zależy najbardziej(są potwierdzenia tego na necie)
-C16xe posiada masowy przepływomierz tzw z gorącym drutem-do tego rodzaju przepływomierzy nie powinno się stosować mokrych stożków(czyli nasączanych olejkami),ponieważ skraca życie przepływki ( zdażają się przypadki osadzanie się kropelek olejku na przepływomierzu które powodują późniejsze przepalanie się przepływek)-( są potwierdzenia tego 20 000km i przeplywka do wymiany),dlatego kumpel z MG pierwsze co zapytał się jakiego mam rodzaju przepływke,dlatego poradził mi żeby kupić filtr "suchy"
-narazie budowa i zakładanie boxa odkładam na póżniejjjjj
GSI C16XE
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
tutaj znajdziesz suche filtry http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=93Dariooo80 pisze:czy znacie jakieś inne filtry stożkowe tzw suche
a tutaj cytat z forum sr
a jesli naprawde masz zamiar w przyszlości odetkać dolot i zalozyc boxa to na Twoim miejscu pogadał bym z Michałem o zmodzeniu jakiegos kolektora wydechowego 4-2-1, który w tej chwili poprawi troche osiagi a później bedzie dobrym uzupełniniem dla boxa.Wombat pisze: filtry suche (papierowe, gąbki, bawełny) filtrują na zasadzie sita - czysto mechaniczne filtrowanie - bez magii. Zasada oczywista. Dziurki sa małe a brudy duże. Powietrze sie w dziurkach mieści a brudy nie i zostaja na filtrze. Tu niefajnie bo to jest tak że jak ma dobrze filtrować to dziurki muszą byc małe. małe dziurki to duże restrykcje da przepływu wiec albo dobrze filtruje ale stawia duży opór i utrudnia powietrzu przepływ w strone przepustnicy albo pozwala na wiekszy łyk powietrza ale filtruje gorzej. Słunnny suchy, gabkowy HKS który jest "hiperperformacne" jest w stanie zatrzymać.. nooo. grubego gołebia:). Bo chudego to silnik zassie
Filtry mokre mają wspomagacz - podwójny. Mają duże "oczka" w swojej siatce bo znaczną część prześwitu tych oczek zaslania zalepiający je olejek. olejek jest "lepki"i ma pewne napięcie powierzchniowe (ładunek i duże tarcie wewnętrzne). brudy w powietrzu też maja ładunek bo to jest masa trących o siebie cząstek. Oliwka dodatkowo przyciaga takie brudy z powitrza lub je odpycha w kierunki innej "oliwki" z oczka obok. generalnie tylko bardzo drobny kwarc zupełnie obojetny elektrycznie jest w stanie przelecieć - o ile sie "mechanicznie" nie wklei w kropelke oleju. Olejek jest cieczą mało ruchliwą i niechetnie paruje.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Układ wydechowy cały będzie robiony wraz z układem dolotowym, kolektor 4-2-1, środek przelot i końcowy przelotowo -komorowy.
GSI C16XE
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Dario co to znaczy ze bedziesz mial obliczany dolot? powiedz ile Cie ten dolot wyniesie? jesli zostaje dolna i gona czesc kolektora dolotowego i ta plastikowa rura miedzy przegroda a silnikiem to ja dziekuje za taki liczony dolot. c16xe bez problemu poradzi sobie z boxem a'la Mantzel bez strojenia. tyle ze to akurat nie da momentu na dole, za to da sporo na gorze.decyzja nalezy do Ciebie. kilka osob na forum strugalo sobie doloty wiec poradzic sie jest kogo
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
wyjdzie mnie 450zl plus filtr, obudowa i rury będa z nierdzewki. Obliczana będzie długość rury od filtra do przepływki czyli pojemność układu dolotowego(im dłuższa tym bardziej poprawia dół- chyba ze się mylę )
kolektor plastikowy (góra i dół) zostają, rura bedzie od kolektora do przepływki,i od przepłwyki do obudowy filtra i doprowadzenie zimnego powietrza. Zalezy mi bardziej nad poprawa dołu.
Nad boxem będę myślał jak będzie robiony silnik ( remont plus wałki) żeby za strojenie nie płacić dwa razy.,a dwa ze box tez swoje kosztuje (500-600zl) plus do tego bym musiał mieć dól kolektora z X16xe(wyczytałem gdzieś to na forum)
ps na pewno skorzystam z pomocy kolegów którzy strugali boxa
kolektor plastikowy (góra i dół) zostają, rura bedzie od kolektora do przepływki,i od przepłwyki do obudowy filtra i doprowadzenie zimnego powietrza. Zalezy mi bardziej nad poprawa dołu.
Nad boxem będę myślał jak będzie robiony silnik ( remont plus wałki) żeby za strojenie nie płacić dwa razy.,a dwa ze box tez swoje kosztuje (500-600zl) plus do tego bym musiał mieć dól kolektora z X16xe(wyczytałem gdzieś to na forum)
ps na pewno skorzystam z pomocy kolegów którzy strugali boxa
GSI C16XE
- corsarz1984
- Świeżak
- Posty: 82
- Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Dariooo80 pisze:-
-C16xe posiada masowy przepływomierz tzw z gorącym drutem-do tego rodzaju przepływomierzy nie powinno się stosować mokrych stożków(czyli nasączanych olejkami),ponieważ skraca życie przepływki ( zdażają się przypadki osadzanie się kropelek olejku na przepływomierzu które powodują późniejsze przepalanie się przepływek)-( są potwierdzenia tego 20 000km i przeplywka do wymiany),
Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
moim zdaniem to bez sensu bo za ta kase(450+jakies tam rurki i duperele) mozesz miec "mantzla" i zeby nie przesadzic 10-15KM wiecej bez strojenia. dol od x16 kosztuje raptem 50pln. moj silnik jakos jezdzi z boxem i wlakami bez strojenia i nic mu nie jest, afr ok, nie szarpie, nie ma problemow z odpalaniam itp.Dariooo80 pisze:wyjdzie mnie 450zl plus filtr, obudowa i rury będa z nierdzewki.
[.....]
Nad boxem będę myślał jak będzie robiony silnik ( remont plus wałki) żeby za strojenie nie płacić dwa razy.,a dwa ze box tez swoje kosztuje (500-600zl) plus do tego bym musiał mieć dól kolektora z X16xe
jest jakis szczegolny tego powod? dol poprawi juz troche wydech 4-2-1.Zalezy mi bardziej nad poprawa dołu
a z tym calym dolotem to wg mnie jest troche tak, ze wywalasz puszke i kawalek rurki do niej biegnacy z pasa przedniego(zmniejszasz pojemnosc doltu), potem ktos dorabia Ci kawalek rurki po to zeby pojemnosc dolotu znow zwiekszyc . pewnie tego nie zrobisz, ale jesli uparles sie na te sztukowanie dolotu to jedz przed i po samym dolocie na hamowanie. nie twierdze ze michal z MG nie wiec co robi, ale nawet Ty sam sobie troche przeczysz, teraz bedziesz wyciagal dol, potem zrobisz boxa i wsadzisz walki i dol bedzie tak jak wczesniej lub niewiele slabszy. mozliwe ze wiecej dalbyby krecenie walkami w kwestii poprawy dolu niz przedluzanie dolotu
zebys nie szukal dlugo/daleko
gruba krecha to: pomarancz-moment, czerwona-moc, seryjny dolot
przerywana i kolory odpowiednio to Mantzel z wieksza przepustnica, reszta bez zmian
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
tak, niestety. Jak masz przepływkę typu HOT Wire to lepiej zastosować tzw. suchy stożek, bo faktycznie olejki z mokrych zabrudzają i przepalają drucik w przepływce. (pomijam fakt jakiej firmy filtra jaki używasz )corsarz1984 pisze: Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
- K12Rally
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 lis 2008, o 17:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Odnosnie szkodliwosci mokrych filtrow dla przeplywki (m.in w C16XE) to dotyczy to rowniez seryjnego filtra i firmy k&n ? czy ktos juz mial u siebie takie cuś?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Sory za ogrzewanie starego tematu ale nie bardzo chcę zakładać nowy. Moje pytanie to czy naprawdę będzie taki dźwięk jak się wytnie jakiś otwór w puszce filtra i czy to nie wpłynie to na jazdę ? I czy ktoś takie coś praktykował ?Porszak pisze:jak kolega mowi, mozn poszukac, albo odrazu sobie darowac jego zakup. jak chcesz sie pochwalic ze masz stozek to go kup. jak chcesz zeby cos dal to nie kupuj. a jesli chcesz go miec ze wzg na dzwiek to poprostu wytnij otwor w puszcze filtra od dolu lub od str blotnika i po sprawie.
Pozdrawiam
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Ma tak u siebie zrobione Porszak i wie co pisze gdzieś nawet był manual z jakiegoś angielskiego forum jak ażurowali puchę od filtra powietrza przy pomocy wierteł do drewna (tych takich piórowych)
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
szkodliwe podobno sa te ktore trzeba nasaczac olejkiem, czy to stozki czy wkladki. wlasnie z tego powodu ja u siebie stozek wywalilem i zrobilem prostokatny otwor(wyzynarka) na bocznej sciance puszki, od srt blotnika(seboss tez tak mial/ma). moim zdaniem z takim otworem jest o tyle lepiej, niz z wierconym, ze jak Ci sie znudzi to mozna go zakleic tym wycietym kawalkiem.K12Rally pisze:Odnosnie szkodliwosci mokrych filtrow dla przeplywki (m.in w C16XE) to dotyczy to rowniez seryjnego filtra i firmy k&n ?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Porszak
Takie wycięcie nic nie wpłynie na spalanie samochodu, czy to fajnie słychać jak jest wycięte i o jakich wymiarach najlepiej to wyciąć ?
Takie wycięcie nic nie wpłynie na spalanie samochodu, czy to fajnie słychać jak jest wycięte i o jakich wymiarach najlepiej to wyciąć ?
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
no nie przesadzaj. a stozek wplywa na spalanie? ta dziura wplynie tak samo czyli nijak.
to nie jest zadna fizyka kwantowa zeby wielkosc otworu robila jakas kolosalna roznice. wytnij 50x50mm czy inny podobnej wielkosci jak Ci tam bedzie pasowac. dzwiek ten sam jak na stozku i charakterystyka silnika zmieni sie tak samo jak zmienilaby sie na stozku
to nie jest zadna fizyka kwantowa zeby wielkosc otworu robila jakas kolosalna roznice. wytnij 50x50mm czy inny podobnej wielkosci jak Ci tam bedzie pasowac. dzwiek ten sam jak na stozku i charakterystyka silnika zmieni sie tak samo jak zmienilaby sie na stozku
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Zostawić zwykły standardowy filtr nic nie zmieniać ? Tylko że ja mam LPG więc nic się nie stanie prawda x12sz ?
Dzięki za wytłumaczenie
Dzięki za wytłumaczenie
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
- Ans
- Nowy
- Posty: 222
- Rejestracja: 23 cze 2008, o 23:49
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
a pytanie to jest jakby takie cos śmigalo w dieslu ? i dodam ze nie na gaz
Audi Adrei Turbo PB
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Nie wiem czy dobrze myślę jak nie to proszę o poprawę czyli nic się nie stanie twierdzisz ?Porszak pisze:na lpg sie nie wyznaje
- Ans
- Nowy
- Posty: 222
- Rejestracja: 23 cze 2008, o 23:49
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Porszakowi chodzi o to ze nie wie jak zachowują sie auta z instalacja gazową
Bo nie uznaje takowego rodzaju surowca do napędzania silnika benzynowego
Bo nie uznaje takowego rodzaju surowca do napędzania silnika benzynowego
Audi Adrei Turbo PB
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
ok dzięki za wytłumaczenie ale gdybyśmy gdybali to chyba nic nie powinno się stać jak sądzicie ?
- Aro
- Weteran
- Posty: 1282
- Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
jeżeli sekwencja to nic się nie stanie. Jeżeli jakiejś starszej generacji na mikserze to chyba trzeba troche pokombinować z regulacją tegojoe pisze:ok dzięki za wytłumaczenie ale gdybyśmy gdybali to chyba nic nie powinno się stać jak sądzicie ?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Właśnie tej starszej wersji III gen. to czy się wogule opłaca takie coś manipulować i czy usłyszę coś chociaż z takiego silniczka ?
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
III gen to wtrysk jednopunktowy wiec moze jakos podoli. gaz uznaje to taniego jezdzenia, ale na jego tuningu to sie nie znam juz hehe
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Wydaje mi się że prędzej II generacja bo III gen montowali bardzo bardzo rzadko, właściwie po II był od razu przeskok na IV, co do takiego zabiegu to wydaje mi się że z gazem to powinno działać, może być konieczna jego regulacja z tego względu że silnik będzie ciągnął więcej powietrza niż do tej pory.
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- corsarz1984
- Świeżak
- Posty: 82
- Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
A więc takie małe sprostowanie odnośnie firmy sam stożek(żaden) nic nie daje czy to k&n czy pipercross czy inny. Kupiłem Jacky bo poprzedni stożek z pipercross (gąbka) rozleciał się dość szybko. A ten czyszczę raz na 2 miesiące i nic się z nim nie dzieje.STELMI pisze:tak, niestety. Jak masz przepływkę typu HOT Wire to lepiej zastosować tzw. suchy stożek, bo faktycznie olejki z mokrych zabrudzają i przepalają drucik w przepływce. (pomijam fakt jakiej firmy filtra jaki używasz )corsarz1984 pisze: Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
Dzięki wszystkim za sugestie ale jednak tego nie będę robił ponieważ i tak przy takim silniku prawie nic nie usłyszę różnicy ;/