Filtr stozkowy - "suchy"

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
Dariooo80
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Dariooo80 »

Jaki byście polecali filtr stożkowy-tzw "suchy" ?
Szukając po necie na trafiłem tylko na 2 modele
- Fujita http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtry_ ... -8951.html
-Simota racing http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtr_s ... p-224.html
Czy ktoś Was używa któryś z tych filtrów? czy znacie jakieś inne filtry stożkowe tzw suche
GSI C16XE
Awatar użytkownika
Mat
Nowy
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
Lokalizacja: Lbt
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Mat »

proponuje skorzystac z opcji SZUKAJ jest o filtrach stozkowych naprawde masa postow...
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Porszak »

jak kolega mowi, mozn poszukac, albo odrazu sobie darowac jego zakup. jak chcesz sie pochwalic ze masz stozek to go kup. jak chcesz zeby cos dal to nie kupuj. a jesli chcesz go miec ze wzg na dzwiek to poprostu wytnij otwor w puszcze filtra od dolu lub od str blotnika i po sprawie.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Dariooo80
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Dariooo80 »

-szukać szukalem i nic nie znalazłem na temat "suchych" stozkow
-nie kupuje stożka by się pochwalić
-bede mial obliczany i projektowany uklad dolotowy przez Michala z MG, bedzie to stozek w obudowie z doprowadzonym zimnym powietrzem,z obliczona dlugoscia dolotu(wykorzystanie zjawiska falowego) -taki juz układ moze dac ok 5km i zmienić charakterystyke momentu, przesuwajac go w dol,a na tym mi zależy najbardziej(są potwierdzenia tego na necie)
-C16xe posiada masowy przepływomierz tzw z gorącym drutem-do tego rodzaju przepływomierzy nie powinno się stosować mokrych stożków(czyli nasączanych olejkami),ponieważ skraca życie przepływki ( zdażają się przypadki osadzanie się kropelek olejku na przepływomierzu które powodują późniejsze przepalanie się przepływek)-( są potwierdzenia tego 20 000km i przeplywka do wymiany),dlatego kumpel z MG pierwsze co zapytał się jakiego mam rodzaju przepływke,dlatego poradził mi żeby kupić filtr "suchy"
-narazie budowa i zakładanie boxa odkładam na póżniejjjjj
GSI C16XE
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: -=m&m=- »

Dariooo80 pisze:czy znacie jakieś inne filtry stożkowe tzw suche
tutaj znajdziesz suche filtry http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=93

a tutaj cytat z forum sr
Wombat pisze: filtry suche (papierowe, gąbki, bawełny) filtrują na zasadzie sita - czysto mechaniczne filtrowanie - bez magii. Zasada oczywista. Dziurki sa małe a brudy duże. Powietrze sie w dziurkach mieści a brudy nie i zostaja na filtrze. Tu niefajnie bo to jest tak że jak ma dobrze filtrować to dziurki muszą byc małe. małe dziurki to duże restrykcje da przepływu wiec albo dobrze filtruje ale stawia duży opór i utrudnia powietrzu przepływ w strone przepustnicy albo pozwala na wiekszy łyk powietrza ale filtruje gorzej. Słunnny suchy, gabkowy HKS który jest "hiperperformacne" jest w stanie zatrzymać.. nooo. grubego gołebia:). Bo chudego to silnik zassie
Filtry mokre mają wspomagacz - podwójny. Mają duże "oczka" w swojej siatce bo znaczną część prześwitu tych oczek zaslania zalepiający je olejek. olejek jest "lepki"i ma pewne napięcie powierzchniowe (ładunek i duże tarcie wewnętrzne). brudy w powietrzu też maja ładunek bo to jest masa trących o siebie cząstek. Oliwka dodatkowo przyciaga takie brudy z powitrza lub je odpycha w kierunki innej "oliwki" z oczka obok. generalnie tylko bardzo drobny kwarc zupełnie obojetny elektrycznie jest w stanie przelecieć - o ile sie "mechanicznie" nie wklei w kropelke oleju. Olejek jest cieczą mało ruchliwą i niechetnie paruje.
a jesli naprawde masz zamiar w przyszlości odetkać dolot i zalozyc boxa to na Twoim miejscu pogadał bym z Michałem o zmodzeniu jakiegos kolektora wydechowego 4-2-1, który w tej chwili poprawi troche osiagi a później bedzie dobrym uzupełniniem dla boxa.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Dariooo80
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Dariooo80 »

Układ wydechowy cały będzie robiony wraz z układem dolotowym, kolektor 4-2-1, środek przelot i końcowy przelotowo -komorowy.
GSI C16XE
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: STELMI »

Osobiście bardzo polecam z "suchych" filtrów FUJITE
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Porszak »

Dario co to znaczy ze bedziesz mial obliczany dolot? powiedz ile Cie ten dolot wyniesie? jesli zostaje dolna i gona czesc kolektora dolotowego i ta plastikowa rura miedzy przegroda a silnikiem to ja dziekuje za taki liczony dolot. c16xe bez problemu poradzi sobie z boxem a'la Mantzel bez strojenia. tyle ze to akurat nie da momentu na dole, za to da sporo na gorze.decyzja nalezy do Ciebie. kilka osob na forum strugalo sobie doloty wiec poradzic sie jest kogo
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Dariooo80
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 16 maja 2008, o 18:02
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Dariooo80 »

wyjdzie mnie 450zl plus filtr, obudowa i rury będa z nierdzewki. Obliczana będzie długość rury od filtra do przepływki czyli pojemność układu dolotowego(im dłuższa tym bardziej poprawia dół- chyba ze się mylę )
kolektor plastikowy (góra i dół) zostają, rura bedzie od kolektora do przepływki,i od przepłwyki do obudowy filtra i doprowadzenie zimnego powietrza. Zalezy mi bardziej nad poprawa dołu.
Nad boxem będę myślał jak będzie robiony silnik ( remont plus wałki) żeby za strojenie nie płacić dwa razy.,a dwa ze box tez swoje kosztuje (500-600zl) plus do tego bym musiał mieć dól kolektora z X16xe(wyczytałem gdzieś to na forum)
ps na pewno skorzystam z pomocy kolegów którzy strugali boxa :D
GSI C16XE
Awatar użytkownika
corsarz1984
Świeżak
Posty: 82
Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
Lokalizacja: Bielsko Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: corsarz1984 »

Dariooo80 pisze:-
-C16xe posiada masowy przepływomierz tzw z gorącym drutem-do tego rodzaju przepływomierzy nie powinno się stosować mokrych stożków(czyli nasączanych olejkami),ponieważ skraca życie przepływki ( zdażają się przypadki osadzanie się kropelek olejku na przepływomierzu które powodują późniejsze przepalanie się przepływek)-( są potwierdzenia tego 20 000km i przeplywka do wymiany),

Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Porszak »

Dariooo80 pisze:wyjdzie mnie 450zl plus filtr, obudowa i rury będa z nierdzewki.
[.....]
Nad boxem będę myślał jak będzie robiony silnik ( remont plus wałki) żeby za strojenie nie płacić dwa razy.,a dwa ze box tez swoje kosztuje (500-600zl) plus do tego bym musiał mieć dól kolektora z X16xe
moim zdaniem to bez sensu bo za ta kase(450+jakies tam rurki i duperele) mozesz miec "mantzla" i zeby nie przesadzic 10-15KM wiecej bez strojenia. dol od x16 kosztuje raptem 50pln. moj silnik jakos jezdzi z boxem i wlakami bez strojenia i nic mu nie jest, afr ok, nie szarpie, nie ma problemow z odpalaniam itp.
Zalezy mi bardziej nad poprawa dołu
jest jakis szczegolny tego powod? dol poprawi juz troche wydech 4-2-1.
a z tym calym dolotem to wg mnie jest troche tak, ze wywalasz puszke i kawalek rurki do niej biegnacy z pasa przedniego(zmniejszasz pojemnosc doltu), potem ktos dorabia Ci kawalek rurki po to zeby pojemnosc dolotu znow zwiekszyc :zakrecony: . pewnie tego nie zrobisz, ale jesli uparles sie na te sztukowanie dolotu to jedz przed i po samym dolocie na hamowanie. nie twierdze ze michal z MG nie wiec co robi, ale nawet Ty sam sobie troche przeczysz, teraz bedziesz wyciagal dol, potem zrobisz boxa i wsadzisz walki i dol bedzie tak jak wczesniej lub niewiele slabszy. mozliwe ze wiecej dalbyby krecenie walkami w kwestii poprawy dolu niz przedluzanie dolotu
zebys nie szukal dlugo/daleko :oko:
Obrazek
gruba krecha to: pomarancz-moment, czerwona-moc, seryjny dolot
przerywana i kolory odpowiednio to Mantzel z wieksza przepustnica, reszta bez zmian
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: STELMI »

corsarz1984 pisze: Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
tak, niestety. Jak masz przepływkę typu HOT Wire to lepiej zastosować tzw. suchy stożek, bo faktycznie olejki z mokrych zabrudzają i przepalają drucik w przepływce. (pomijam fakt jakiej firmy filtra jaki używasz :-P )
Awatar użytkownika
K12Rally
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2008, o 17:35
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: K12Rally »

Odnosnie szkodliwosci mokrych filtrow dla przeplywki (m.in w C16XE) to dotyczy to rowniez seryjnego filtra i firmy k&n ? :) czy ktos juz mial u siebie takie cuś?
joe
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sty 2009, o 13:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: joe »

Porszak pisze:jak kolega mowi, mozn poszukac, albo odrazu sobie darowac jego zakup. jak chcesz sie pochwalic ze masz stozek to go kup. jak chcesz zeby cos dal to nie kupuj. a jesli chcesz go miec ze wzg na dzwiek to poprostu wytnij otwor w puszcze filtra od dolu lub od str blotnika i po sprawie.
Sory za ogrzewanie starego tematu ale nie bardzo chcę zakładać nowy. Moje pytanie to czy naprawdę będzie taki dźwięk jak się wytnie jakiś otwór w puszce filtra i czy to nie wpłynie to na jazdę ? I czy ktoś takie coś praktykował ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: fotograf »

Ma tak u siebie zrobione Porszak i wie co pisze :oko: gdzieś nawet był manual z jakiegoś angielskiego forum jak ażurowali puchę od filtra powietrza przy pomocy wierteł do drewna (tych takich piórowych)
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Porszak »

K12Rally pisze:Odnosnie szkodliwosci mokrych filtrow dla przeplywki (m.in w C16XE) to dotyczy to rowniez seryjnego filtra i firmy k&n ? :)
szkodliwe podobno sa te ktore trzeba nasaczac olejkiem, czy to stozki czy wkladki. wlasnie z tego powodu ja u siebie stozek wywalilem i zrobilem prostokatny otwor(wyzynarka) na bocznej sciance puszki, od srt blotnika(seboss tez tak mial/ma). moim zdaniem z takim otworem jest o tyle lepiej, niz z wierconym, ze jak Ci sie znudzi to mozna go zakleic tym wycietym kawalkiem.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
joe
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sty 2009, o 13:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: joe »

Porszak
Takie wycięcie nic nie wpłynie na spalanie samochodu, czy to fajnie słychać jak jest wycięte i o jakich wymiarach najlepiej to wyciąć ?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Porszak »

no nie przesadzaj. a stozek wplywa na spalanie? ta dziura wplynie tak samo czyli nijak.
to nie jest zadna fizyka kwantowa zeby wielkosc otworu robila jakas kolosalna roznice. wytnij 50x50mm czy inny podobnej wielkosci jak Ci tam bedzie pasowac. dzwiek ten sam jak na stozku i charakterystyka silnika zmieni sie tak samo jak zmienilaby sie na stozku
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
joe
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sty 2009, o 13:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: joe »

Zostawić zwykły standardowy filtr nic nie zmieniać ? Tylko że ja mam LPG więc nic się nie stanie prawda x12sz ?
Dzięki za wytłumaczenie
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Porszak »

na lpg sie nie wyznaje :lol: :-P
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Ans
Nowy
Posty: 222
Rejestracja: 23 cze 2008, o 23:49
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Ans »

a pytanie to jest jakby takie cos śmigalo w dieslu ? :P i dodam ze nie na gaz :D
Obrazek
Audi Adrei Turbo PB :)
joe
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sty 2009, o 13:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: joe »

Porszak pisze:na lpg sie nie wyznaje :lol: :-P
Nie wiem czy dobrze myślę jak nie to proszę o poprawę czyli nic się nie stanie twierdzisz ?
Awatar użytkownika
Ans
Nowy
Posty: 222
Rejestracja: 23 cze 2008, o 23:49
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Ans »

Porszakowi chodzi o to ze nie wie jak zachowują sie auta z instalacja gazową :)
Bo nie uznaje takowego rodzaju surowca do napędzania silnika benzynowego
Obrazek
Audi Adrei Turbo PB :)
joe
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sty 2009, o 13:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: joe »

ok dzięki za wytłumaczenie :P ale gdybyśmy gdybali to chyba nic nie powinno się stać jak sądzicie ?
Awatar użytkownika
Aro
Weteran
Posty: 1282
Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
Imię: Arek
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Aro »

joe pisze:ok dzięki za wytłumaczenie :P ale gdybyśmy gdybali to chyba nic nie powinno się stać jak sądzicie ?
jeżeli sekwencja to nic się nie stanie. Jeżeli jakiejś starszej generacji na mikserze to chyba trzeba troche pokombinować z regulacją tego
joe
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sty 2009, o 13:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: joe »

Właśnie tej starszej wersji III gen. :/ to czy się wogule opłaca takie coś manipulować i czy usłyszę coś chociaż z takiego silniczka ?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: Porszak »

III gen to wtrysk jednopunktowy wiec moze jakos podoli. gaz uznaje to taniego jezdzenia, ale na jego tuningu to sie nie znam juz hehe
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: fotograf »

Wydaje mi się że prędzej II generacja bo III gen montowali bardzo bardzo rzadko, właściwie po II był od razu przeskok na IV, co do takiego zabiegu to wydaje mi się że z gazem to powinno działać, może być konieczna jego regulacja z tego względu że silnik będzie ciągnął więcej powietrza niż do tej pory.
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
corsarz1984
Świeżak
Posty: 82
Rejestracja: 9 sty 2009, o 21:43
Lokalizacja: Bielsko Biała
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: corsarz1984 »

STELMI pisze:
corsarz1984 pisze: Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
tak, niestety. Jak masz przepływkę typu HOT Wire to lepiej zastosować tzw. suchy stożek, bo faktycznie olejki z mokrych zabrudzają i przepalają drucik w przepływce. (pomijam fakt jakiej firmy filtra jaki używasz :-P )
A więc takie małe sprostowanie odnośnie firmy :twisted: sam stożek(żaden) nic nie daje czy to k&n czy pipercross czy inny. Kupiłem Jacky bo poprzedni stożek z pipercross (gąbka) rozleciał się dość szybko. A ten czyszczę raz na 2 miesiące i nic się z nim nie dzieje.
joe
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 sty 2009, o 13:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Filtr stozkowy - "suchy"

Post autor: joe »

Dzięki wszystkim za sugestie ale jednak tego nie będę robił ponieważ i tak przy takim silniku prawie nic nie usłyszę różnicy ;/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”