Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Chciałem zapytać czy jeżeli chce zamontować wzmacniacz w bagażniku to czy trzeba dużo w wozie demontować w celu przeprowadzenia kabla zasilajacego ( bo rozumiem, że on jest podłączany do akumulatora ) i czy nie nadwyreży on zbytnio akumulatora ( nie jest on już najnowszy ( oczywiście akumulator ) ?
musisz rozebrac dwa progi. W jednym puscic kabel sygnalowy od radia, a w drugim napieciowy od akumulatora. Nie puszczaj ich razem bo mozesz miec zaklucenia. Jezeli masz stary akumulator to nie radze sluchac na wylaczonym silniku.
Fillip---->C T M #157
Wcześniej---------->>>Opel Corsa B 1.4i
Obecnie------------>>>Seat Leon 1.9 TDI
tylko progi i troche wykladzinki w srodku, ew. plastiki za przednimi drzwiami.
jeszcze jedna dosc istotna sprawa: zasilanie po lewej stronie samochodu - sygnal po prawej. w ten sposob zminimalizujesz mozliwosc powstania zaklocen. jak jestes purysta to pusc cale zasilanie (wlacznie z masa) od akumulatora. jak nie - podlacz do blachy w bagazniku, tylko oczysc ja papierem sciernym zanim podepniesz mase. jak kto woli.
jaki wzmacniacz, jesli mozna spytac?
Ja bym proponowal ciagnac cale zasilanie (+ i -)bezposrednio z aku.
Uzyj jak najgrubszych przewodow do doprowadzenia sygnalu,najlepiej z miedzi beztlenkowej(male straty)
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Szwagier pisze:Ja bym proponowal ciagnac cale zasilanie (+ i -)bezposrednio z aku.
Uzyj jak najgrubszych przewodow do doprowadzenia sygnalu,najlepiej z miedzi beztlenkowej(male straty)
Dokladnie... chcessz to miec profi... ciagnij od aku '+' i '-', kabelki o przekroju minimum 6mm kw (zalecane 10-25mm kw. - w zaleznosci od mocy piecyka).
Innymi torami ciagnij kable zasilajace i sygnalowe. Do jednych jak i do drugich najlepsze sa kable z miedzi beztlenkowej.
to ma znaczenie. jak podlaczysz mase do blachy to mozliwe, ze bedziesz mial zaklocenia od silnika. zdarza sie to dosc czesto.
o ile drozej? o 4m kabla? to chyba niewielka roznica..
to jest na przeciwko Poczty Glównej(tej przy Dworcu). Po drugie stronie ulicy w takim bloku chyba 4pietrowym na dole. Tam sa dwa sklepy elektorniczne obok siebie. Maja wszystko czego ci potrzeba.
Fillip---->C T M #157
Wcześniej---------->>>Opel Corsa B 1.4i
Obecnie------------>>>Seat Leon 1.9 TDI
Ja swój grzejniczek zamontowałem z przodu więc nie miałem problemu z ciągnięciem kabli. pod akumulator( +,-) i gra. A dla lepszego chłodzenia skierowane jest na niego zimne powietrze z dmuchawy
!markos pisze:to ma znaczenie. jak podlaczysz mase do blachy to mozliwe, ze bedziesz mial zaklocenia od silnika. zdarza sie to dosc czesto.
o ile drozej? o 4m kabla? to chyba niewielka roznica..
Nie ma zadnego bo zauwaz ze masa jest tak czy tak podlaczona do karoserii i jak by mialybyc zaklocenia to na - tez by byly!!! Zaklocenia
sa wywolywane tylko i wylacznie przez + a najczescie przez zle poprowadzenie kabli sygnalowych!
!markos pisze:to ma znaczenie. jak podlaczysz mase do blachy to mozliwe, ze bedziesz mial zaklocenia od silnika. zdarza sie to dosc czesto.
o ile drozej? o 4m kabla? to chyba niewielka roznica..
Nie ma zadnego bo zauwaz ze masa jest tak czy tak podlaczona do karoserii i jak by mialybyc zaklocenia to na - tez by byly!!! Zaklocenia
sa wywolywane tylko i wylacznie przez + a najczescie przez zle poprowadzenie kabli sygnalowych!
JUHol, markos ma racje... profi montaz to + i - od aku.... to, ze u Ciebie zaklocenia nie wystepuja nie znaczy, ze takie rozwiazanie jest OK. Corsa widac dobre autko i na masie brak jest szmerow, badz Twoj piecyk ma dobrze odseparowane zasilanie i nie przenosi zaklocen na glosnik, zdazyc sie jednak moze inaczej i z glosniczkow bedzie slychac szum od alternatora - zwlaszcza jak podlaczysz glosniki wysokotonowe, bas nie przenosi tych czestotliwosci.
zeli wystepuja zaklocenia to tylko od sygnalu! Masa jest masa i tak czy tak jest podlaczona do akumulatora. Zmontowalem juz bardzo duzo
wzmacniaczy i nikt mi nie powiedzial ze ma jakies zaklocenia! No nie
wiem, moze i macie racje; ale t w takim razie ktoredy puszczacie "-";
Bo razem z "+" nie moze isc! Srodkiem samochodu?
'-' idzie razem z '+'... byle z daleka od sygnalowych. Jak chcesz extreme profi to puszczasz zasilanie kabelkami ekranowanymi i nie ma mowy o zakloceniach.
tak jak mowilem: zasilanie (+-) lewa strona, sygnal prawa strona. beny ma racje - alternator slychac tylko w tweeterach. i jest to _bardzo_ czeste...
co nie zmienia faktu, ze istnieje wiele instalacji gdzie takie zaklocenia w ogole sie nie pojawiaja