Turbo do 1.1 z 1.7 TD ??

Tematy nie związane bezpośrednio z Corsa. Zastosuj się do regulaminu działu.
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
ODPOWIEDZ
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Turbo do 1.1 z 1.7 TD ??

Post autor: PETERS »

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C389059

Tak sobie przeglądam oferty i .... czegoś takiego nie widziałem.

W jaki sposób to ma prawo działać?? Przecież niedość, że pojemność się nie zgadza to jeszcze turbo pochodzi z diesla. Ten silnik ma seryjnie 55KM a z ta turbiną 90 8-)

To tak można?? Przecież takie turbiny można nieraz kupić za grosze (szczególnie te z diesli)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
UhU
Nowy
Posty: 452
Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UhU »

Pewnie że można

Ja się często spotykałem czy to w gazetach czy też opisach na necie, że turbina np z tdi jakiegoś, bo zazwyczaj są to dość małe turbiny. I to często właśnie wśród CC/SC
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Pierwszy raz się z tym spotykam, przecież jeszcze rozumiem z benzyniaka o podobnej pojemności, ale ta z diesla ma całkiem inną charakterystykę. Ostatnio poszło turbo z golfa TD za 350zł. Tylko chyba była by straszna turbodziura, ale to mi podsunęło ciekawy pomysł...

Macie może jakieś ciekawe stronki gdzie moża poczytać o takim "domowym" zaturbianiu silnika, bo chętnie bym sobie trochę poczytał na ten temat.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

google twoim przyjacielem to raz

dwa, ze stosowanie turbin z oplowskich td jest w cieniasach/sejach dosc powszechne, mikrosilnik - mikroturbinka :lol: turbiny te roznia sie zakresem temperatur pracy, poza tym turbo to turbo

skad ci sie wziela turbodziura? turbodziura to zjawisko bardzo naciagane i przy malej turbinie praktycznie nieobecne. dobrze ogarniesz i na malym doladowaniu jezdzi sie jak wiekszym n/a.
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

!markos :-P gdzieś w szafie posiadam dyplom technika - od samochodów 8-) także to co można znaleźć na google to informacje pobierzne czyli to co już wiem. Chodzi mi raczej o konkrety typu, dopasowanie stopnia sprężania do turbiny, regulacja całego systemu, regulacja zaworów Westgate oraz Blow-up, dopasowywanie ciśnień i takie tam.....

Bo bajki o kolektorach i dolocie to znam.... zresztą nie twierdzę, że będe się w to bawił, ale jakby mi wpadło takie turbo gdzieś czasem w łapy to czemu nie.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

http://www.streetracing.pl

a na google mozna znalezc duzo wiecej niz ci sie wydaje

blow-off (bov), a nie -up. jest jeszcze diverter. stosuje sie je zaleznie od elektroniki.

nie wiem jak to jest dokladnie, ale nie podejrzewam, zeby w technikach uczyli jakos szeroko teorii silnikow doladowanych...

ps.
na emule mozna sciagnac kilka dobrych publikacji na ten temat w formie e-bookow
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

O widzisz i to jest już coś, jak Ci chodzą po głowie jakieś konkretne nazwy tych e-bookow to podaj jak nie to będe drzeć wszystko co jest :lol:
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

blow up to zrobi Twoj silnik jak sie do tego zabierzesz bez odpowiedniej wiedzy :-P :oko:.
u nas na forum tez temat malego turbo byl poruszany, Kristo chcial nawet montowac, ale nalezy pamietac, ze cena samej turbiny (ktora za 350zl pewnie nie jest w najlepszym stanie) to tylko czesc kosztow, trzeba przystosowac kolektor, zrobic orurowanie, wysterowac to itd. - wcale nie jest to proste..
a jezeli chodzi o koszty zrobienia turbo w warsztacie to trzeba liczyc 6-7+ tys. pln za zestaw na uzywanych komponentach
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

blow up to zrobi Twoj silnik
nie wydaje mi się. Jak tamten 1.1 nie klęka, to niby dlaczego mój 1.2 miałby paść. Zresztą jak klęknie to sie naprawi, albo założy inny. A tak całkiem pozatym to nigdzie nie napisałem, że zakładam już turbo. Poprostu mnie to strasznie zaciekawiło, zawsze turbo było drogie - bo dedykowane do danego typu silnika a tu proszę gośc załadował całkiem coś innego i jakoś to chodzi.

Dorabianie kolektorów?? 2 dodatkowe pod turbo i dobry spawacz.
Bardziej martwi mnie tu fakt odprężania silnika, niektórzy podtaczają tłoki, ale to chyba nie jest dobre rozwiązanie. Lepiej by było rozwiercić i dać tłoki z 1.4 lub 1.3 (teoretycznie, praktycznie niewiem czy to jest wogule możliwe) i to w sumie byłby dosyć duży koszt. Chłodzenie niewiem, ale na smarowanie zrobiłbym raczej oddzielny obieg - mała pompa, zbiornik i ewentualnie jakaś mała chłodnica oleju. Sterowanie - nie wiem co masz na myśli??

Jedyne co mnie martwi, to właśnie to, że c12nz nie ma czujnika spalania stukowego i właściwie nic by go przed takim spalaniem nie chroniło.

Mam kilka ciekawych koncepcji jak doładować silnik, ale to czyste moje przemyślenia i niemam ich zabardzo z kim skonsultować.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

PETERS pisze:Zresztą jak klęknie to sie naprawi, albo założy inny.
:lol:
PETERS pisze:Dorabianie kolektorów?? 2 dodatkowe pod turbo i dobry spawacz.
Bardziej martwi mnie tu fakt odprężania silnika, niektórzy podtaczają tłoki, ale to chyba nie jest dobre rozwiązanie. Lepiej by było rozwiercić i dać tłoki z 1.4 lub 1.3 (teoretycznie, praktycznie niewiem czy to jest wogule możliwe) i to w sumie byłby dosyć duży koszt.
to jako mechanik powinienes wiedziec ze jest dokladnie odwrotnie niz napisales...

1. kolektorki to nie spawacz, bo to jest generalnie problem... (kolektor + wymiana czesci wydechu; w sumie praktycznie calego)
2. Odprezenie? tloki? rozwierty? zwiekszysz pojemnosc a nie odprezysz silnik... jest cos takiego jak grubsza uszczelka... to chyba tez powinno byc jasne :-?
PETERS pisze: Chłodzenie niewiem, ale na smarowanie zrobiłbym raczej oddzielny obieg - mała pompa, zbiornik i ewentualnie jakaś mała chłodnica oleju.
A nie lepiej wyprowadzic sprzed filtra olej tak jak do chlodnicy??? po co pompy :0
PETERS pisze: Sterowanie - nie wiem co masz na myśli??
Przestrojenie calego kompa... wiecej powietrza? tak ale wiecej paliwa... czyli wieksze wtryski lub inna pompa inne cisnienie, a moze dodatkowy wtryskiwacz :lol: wystrojenie skladu mieszanki, ustawienie odpowiedniego cisnienia itp itd
PETERS pisze: Mam kilka ciekawych koncepcji jak doładować silnik, ale to czyste moje przemyślenia i niemam ich zabardzo z kim skonsultować.
opcja "Szukaj" jest najlepsza i na naszym forum nawet a na pewno na streetracing.pl :D
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

=JUHol= nigdy tego nie robiłem więc pytam, co do kolektorów to sprawa wydaje się być przejrzysta, wkoncu są tu na forum tacy co sami robili kolektory, ale to jest sprawa raczej techniczna.
grubsza uszczelka
nie zawsze skutecznie odpręży silnik czasem trzeba pójść dalej.
A nie lepiej wyprowadzic sprzed filtra olej tak jak do chlodnicy??? po co pompy
- z dwóch powodów nie. Turbo będzie dosyć dobrze podgrzewać olej a silnik nie jest do tego przystosowany i raczej gorący żadki olej nie jest sprzymierzeńcem. Ja zalewam mineralnym, a do układów turbo idzie syntetyk - kiedyś słyszałem, że jeśli od początku stosuje się jeden rodzaj oleju nie powinno się go zmieniać, chodziło o to, że syntetyk rozpuszcza nagar jaki tworzył się z oleju mineralnego i uszczelniał pewne miejsca czy jakoś tak - niewiem ile w tym prawdy.
Przestrojenie calego kompa
- o widzisz i tu odpowiedziałeś na moje pytanie. To była by dla mnie chyba największa bariera bo silniki cXXnz jakoś słabo tuninguje się przez zmianę map w kompie.
opcja "Szukaj" jest najlepsza
- tak potwierdzam, szczególnie ciekawe są posty Adama XXL na temat tuningu silników - szkoda, że jeszcze wtedy nie było mnie na forum :-(
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

pod turbo najlepszy jest calkowicie przelotowy wydech, kolektor czasami po niewielkich modyfikacjach da sie jakos dopasowac do turbiny, ale w wiekszosci wypadkow buduje sie nowy. smarowanie turbiny to tez nie tak prosta sprawa, bo to wlasnie czesto kladzie garazowe instalki - zly splyw, zatarte turbo i takie tam :grin: w c20xe wierci sie np blok do kanalu olejowego, zeby zrobic smarowanie turbiny. pozostaje kwestia wychlodzenia powietrza doladowanego, czyli fmic, orurowanie, ktore przy malym doladowaniu na upartego moze byc gumowe. zaden silnik nie daje sie ogarnac przy doladowaniu go bez przestrojenia elektroniki. to tylko grabowski tak potrafi zrobic, ze na max zdeptanym gazie wlacza sie dodatkowy wtrysk, ktory leje tyle wachy, ile ma w peaku wydajnosci. a potem jedziesz takim samochodem na pomiar afr i tak jak u mojego brata nagle okazuje sie, ze od poltora roku jezdzil silnikiem ze zbyt uboga mieszanka i dopiero smt6 to ogarnelo :lol: na odprezenie jest kilka patentow, z ktorych najprostszym jest przekladka pomiedzy dwoma uszczelkami pod glowica, albo dorobienie grubszej uszczelki. nic innego do malego doladowania cie nie interesuje, a na upartego moglbys go wcale nie odprezac. przy odprezeniu przekladka, albo grubsza uszczelka nalezy pamietac tez, ze nieznacznie przestawia sie rozrzad - dlaczego - mozna chwilke pomyslec i juz wiadomo :oko: co jeszcze.. hmm... zawor upustowy, albo diverter w zaleznosci od tego jak komp bedzie ogarnial cisnienie doladowania, czy ma przeplywomierz (ktory czasem nie ogarnia bova i musi miec dv, np c20xe) i jeszcze pare innych drobiazgow.. turbo to nie tak wybitnie prosta sprawa, szczegolnie w silniku, ktory wczesniej go nie mial.. seryjne turbo mozna 100x latwiej poprawic niz zaturbic atmosfere. to sa jednak nieco inne silniki..
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kolektor pod turbo, wydech to nie problem. silnik c12nz ma sprężanie koło 9,2:1 więc nie trzeba odprężać pod małe doładowania, a wtedy nawet IC/FMIC nie jest potrzebny. zapłon można cofnąć kopułką, smarowanie turbinki pociągnąć z dołożonego trójnika pod czujnik ciśnienia oleju. problem będzie z wysterowaniem paliwa, bo na pewno gdy damy mocniejszą pompę i większy wtrysk zalewać będzie na dole aby góra obrotów była jakaś w miarę. Jeżdżą nawet wynalazki, które opierają się na zasilaniu silnika LPG z mikserem przed turbiną .. a i jeszcze do zmiany plastikowa obudowa filtra na metalową .. ogólnie wszystko się da, ale będzie to rzeźba dla rzeźby, bo pewnie taniej wyjdzie włożenie większego/mocniejszego seryjnego silnika.

ile można wycisnąć z 1.2 45KM ? 70 do 85KM - zabawa nie warta świeczki!
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Ale za to jaka satysfakcja .... 1.2 TURBO 8-)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

mysle, ze kolejne posty wyjasnily Ci i znacznie poszerzyly moja wypowiedz i wiesz juz o co chodzi chocby ze sterowaniem. mam tylko prosbe - jesli kogos cytujesz to rob to nie zatracajac sensu wypowiedzi.. napisales:
PETERS pisze:
blow up to zrobi Twoj silnik
nie wydaje mi się.
a ja napisalem:
endo pisze:blow up to zrobi Twoj silnik jak sie do tego zabierzesz bez odpowiedniej wiedzy :-P :oko:
to sa chyba zdania o troche innym znaczeniu i nie mowie tylko o znaczku " :oko: " sugerujacym, ze to byl zart..
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

PETERS pisze:Ale za to jaka satysfakcja
ale za to jaki bezsens :lol:
Obrazek
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

!markos pisze:pod turbo (...) nieco inne silniki..
makrkos sam pisłes tego posta ?
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Kurbat pisze:markos sam pisłes tego posta ?
eee...? :zakrecony:
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

=JUHol= pisze:powinienes wiedziec ze jest dokladnie odwrotnie niz napisales...

takiego jak grubsza uszczelka... to chyba tez powinno byc jasne :-?
PETERS pisze: Chłodzenie niewiem, ale na smarowanie zrobiłbym raczej oddzielny obieg - mała pompa, zbiornik i ewentualnie jakaś mała chłodnica oleju.
A nie lepiej wyprowadzic sprzed filtra olej tak jak do chlodnicy??? po co pompy :0


Takie rozwiązanie ma też spote plusy:
1. Można zastosować inny olej o innej lepkość
2. Odpowiednia pojemność może lepiej chłodzić turbine niż tradycyjne.
PETERS pisze:
Jedyne co mnie martwi, to właśnie to, że c12nz nie ma czujnika spalania stukowego i właściwie nic by go przed takim spalaniem nie chroniło.
Dlatego samochdy z turbiną jeźdzą na Pb98.

Bardziej powineneś się martwić o czujnik podciśnienia- trzeba go jakoś oszukać.
AdamXXL pisze:
ile można wycisnąć z 1.2 45KM ? 70 do 85KM - zabawa nie warta świeczki!
Niestety taka prawda. Dlatego projekt upadł. Chodz nie ukrywam że od strony mechanicznej byłbym się wstanie zamknąć w kwocie 700-800zł. + drugie tyle na smt6 + xzł na strojenie. To liczone dla 12nz.
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Q pokrzepieniu serc ;)

Obrazek
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

AdamXXL pisze:Q pokrzepieniu serc ;)

Obrazek
Ale ma trąbe!!
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne rozmowy”