Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zapiekła mi się śruba łącząca osłonę termiczną z kolektorem wydechowym. Czy jest jakaś metoda jej odkręcenia nie ryzykując przekręcenia ? WD-40 się nada do tego ?
Jaką dać później śrubę ?
Mosiężną stalową, czy kwasoodporną ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Można próbować podgrzać delikatnie śrubę, chociaż czy to coś da to niewiem. Akuratnie ze śrubami na kolektorze wydechowym zawsze jest problem. Albo się odkręci albo nie. Jak WD40 to nie na 5min a spryskaj dobrze i zostaw na całą noc.
No dobra, odkręciłem (kilkunastoletnimi nasadkami Chamipon). Powód odkręcania był taki że całkowicie oberwało się mocowanie osłony do kolektora (to najbliżej sondy). Migomatem dospawałem kawałek z ciut grubszej blachy. Wszystko fajnie, tylko ta blacha jest surowa, niczym nie pokryta. Jak to zabezpieczyć ? Srebrolem ? Jakimi śrubami to przykręcić, by się łatwo nie zapiekły, w miarę wytrzymałe były i nie rdzewiały ? Kwasówka czy stal ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601