Problemy z masą

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Problemy z masą

Post autor: Hiv »

Od wczoraj coś dziwnego doskwiera mojej corsie.

W czasie jazdy gubi na chwilke czasami prąd. Najbardziej odczuwalne jest to przy przyśpieszaniu. Auto przerywa(szarpie) przez moment, obroty spadaja drastycznie, zapala sie check i kontrolka ładowania. Trwa to ułamek sekundy ale jak sobie łatwo wyobrazić jest strasznie denerwujące :zakrecony:

Podejrzewam chwilowe braki prądu, być może spowodowane problemem z masą. Przejrzałem dziś wszystko(klemy, aku, przewody) i nie moge sie pozbyć problemu. Komp nie potrafi zarejestrować tego chwilowego błędu i ciągle wyświetla mi kod 12 ze wszystko jest ok. Co ciekawe dzieje sie to tylko podczas jazdy a nie na postoju wiec tym bardziej skłoniło mnie do powyższych wniosków.

Może ktos miał coś pdobnego? Gdzie jeszcze mogę zajrzeć i poszukać przyczyny?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Czyściłeś klemy? Masz je porządnie przykręcone?
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

cursor pisze:Czyściłeś klemy? Masz je porządnie przykręcone?
Tak, jak zresztą napisałem. To nie klemy :-?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

A sprawdzałeś alternator i przewody do niego idące? Minus alternatora jest na jego obudowie, ale nie jest on brany bezpośrednio z łapy, a idzie osobnym przewodem, do głowicy.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Gruba plecionka podłączona do silnika ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

emes125 pisze:Gruba plecionka podłączona do silnika ?
???
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Hiv pisze:
emes125 pisze:Gruba plecionka podłączona do silnika ?
???
Jest taka miedziana/stalowa rozpłaszczona plecionka. Ma gdzieś 20mm szerokości.
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Hiv pisze:
emes125 pisze:Gruba plecionka podłączona do silnika ?
???
w okolicach lewego kola - przykrecona najczesciej do lapy skrzyni biegow
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Sprawdze to dzisiaj chciaż zaglądałem i ruszałem już chyba wszystkimi kablami po maską i pod deską :-?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Niestety ale ja nie widze tam niczego takiego, żadnej plecionki. Zreszta nie przypominam sobie tego nawet z poprzedniej corsy.
Moze sprobuje pociagnac sobie dodatkową mase z alternatora do powiedzmy mocowania amorka.

A moze to problem nie z brakiem masy a + ?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

U mnie jest. Pasek miedzi splatanej, ok. 15-20mm szerokości. blisko wejścia linki sprzęgła do skrzyni biegów, podłaczone do kasty.
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
UhU
Nowy
Posty: 452
Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UhU »

U mnie w Kadecie c16nz też jest ta plecionka.
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

i kiedy jedziesz i silnik sie porusza powoduje to ze chwilami tracisz mase i dlatego szarpie... nie musi to byc plecionka, to moze byc przewod jakies 3mm^2 gdzies w okolicy alternatora, ktory przy oczku mogl sie poluzowac, itp.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Sprawa rozwiazana. wow był blisko. Musiałem zajrzec pod auto od spodu ;)

Problemem była nie masa a +. Czerwony przewód od aku spotyka sie z czerwonym od alternatora przy rozruszniku. Oba sa polaczone oczkiem ktore przykreca sie do rozrusznika. I tu był problem. W pewnym momencie nawet rozrusznik przestal dzialac. Okazalo sie ze kabel od aku najzwyklej w swiecie ukrecil sie na tym łączeniu...

Dzieki wszystkim za pomoc w reanimacji. Teraz tylko połozyc nowe kabelki i bedzie super :-D

PS. Ja na prawde nie mam zadnej plecionki nigdzie pod maska :zakrecony:
Może znów corsa...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”