problem z podlaczeniem komputera opel tech

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

problem z podlaczeniem komputera opel tech

Post autor: Porszak »

Panowie, problem jest taki.
w oryginale mialem 16 pinowe zlacze diagnostyczne, takie jest do tej pory i byl silnik x10xe '98. w tym silniku nie da sie sczytac bledow przez ich wymiganie zwierajac pin 5 i 6(nie bylo wogole pinu 6), tak jak w silnikach sterownych Multeciem. po swapie doprowadzilem kabel do diagnostyki(chyba zolto-brazowy, nie pamietam) do zlacza i umiescilem pin we wlasciwym miejscu. bledy moge sobie wymrugac, ale niestety zaden komp nie laczy sie z ecu. tech2 nie znajduje komputera wogole, ale to niedziwne bo c16xe wystepowal z 10pinowym zlaczem i w techu2 nie ma nawet takiego silnika jak c16xe. tech2 laczy sie z kompem od poduszek czy absu, ale z ecu nie chce. probowalem tez u kolegi przez chyba opel scanner'a, ale ten albo nie widzial wcale ecu, albo nie mogl sie z nim polaczyc (wtedy chyba uzywalismy pinow 5 i 7). na liscie tego programu rowniez nie bylo c16xe wiec moze dlatego.

wpadlem na pomysl zeby polaczyc tech1 z moim 16pin zlaczem poprostu uzywajac kabli i laczac odpowiednie piny w techu i zlaczu. tylko ktore?
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
w zl 10pin zwieramy A i B do wyblyskania, w 16pin 5 i 6. A i 5 to masa wiec polaczyc A i 5 oraz B i 6. potrzeba jeszcze min jednego pinu to zasilenia samego techa. po opisie zlaczy wychodzi F i 16. ktos ma in polysl? czy tok mojego myslenia jest wogole prawidlowy.jak pojade to aso to nie chcialbym miec dlugow w postaci zepsutego tech1 :lol: . patrzac na te linki to sobie mysle ze moze zamiast B i 6 to powinno byc G i 7, oraz czy na pewno masa z pin 5, a moze 4?
teraz w moim zlaczu sa nastepujace piny: 3, 4, 5, 6(diagnostyczny z ecu), 7, 12, 16.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: problem z podlaczeniem komputera opel tech

Post autor: wolga85 »

A więc tak od kompa do złącza przychodzą dwa przewody.
W silniku C16XE od styku B9 kompa przewód brązowo-biały do styku G(pin 7 w 10 tego przewodu prawdopodobnie nie masz wyprowadzonego do złącza i stąd brak transmisji) złącza diag oraz od styku F7 przewód brązowo-żółty do styku B(pin6) złącza diag.
W silniku x10xe od styku b11 brązowo-biały do pinu 7 diaga.
Z tego co pamiętam to do transmisji jest właśnie brązowo biały a brązowo-żółty do wywołania kodów błyskowych (choć na nim też powinna być transmisja).

PS Odnośnie twoich pytań:
Tak A i 5 , B i 6 oraz G i 7 muszą być wszystkie tylko to nic nie da dopóki nie podłączysz przewodów od kompa do gniazda jak pisałem wcześniej. Wtedy tech powinien wszystko zobaczyć.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
corsarz
Swój
Posty: 860
Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Królewski Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: problem z podlaczeniem komputera opel tech

Post autor: corsarz »

przewód brązowo-żółty jest tak jak wolga napisał od błyskania, ja go odłączyłem ponieważ miałem z nim problemy, ale normalnie mogę zczytywać błędy opel techem 2, z tego wnioskuję że kabel brązowo-biały odpowiada tylko za transmisję. Z tym że u mnie nie ma problemu z mieszaniem złącza 10pinowego i 16pinowego, bo tak samo X16XEL i X10XE miały 16pinowe złącze.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: problem z podlaczeniem komputera opel tech

Post autor: Porszak »

wolga85 pisze:A więc tak od kompa do złącza przychodzą dwa przewody.
W silniku C16XE od styku B9 kompa przewód brązowo-biały do styku G(pin 7 w 10 tego przewodu prawdopodobnie nie masz wyprowadzonego do złącza i stąd brak transmisji) złącza diag oraz od styku F7 przewód brązowo-żółty do styku B(pin6) złącza diag.
W silniku x10xe od styku b11 brązowo-biały do pinu 7 diaga.
Z tego co pamiętam to do transmisji jest właśnie brązowo biały a brązowo-żółty do wywołania kodów błyskowych (choć na nim też powinna być transmisja).

PS Odnośnie twoich pytań:
Tak A i 5 , B i 6 oraz G i 7 muszą być wszystkie tylko to nic nie da dopóki nie podłączysz przewodów od kompa do gniazda jak pisałem wcześniej. Wtedy tech powinien wszystko zobaczyć.
dzieki wolga, po cichu liczylem na Twoja pomoc.
a teraz kilka pytan i odpowiedzi.
wolga85 pisze:przewód brązowo-biały do styku G(pin 7 w 10[czy tu nie miales na mysli 16, zamiast 10?] tego przewodu prawdopodobnie nie masz wyprowadzonego do złącza i stąd brak transmisji)
czy tu masz na mysli,ze ten brazowo-bialy w zlaczu 10pinowym jest pod pinem G? A w 16pinowym pod pinem nr 7?
dzis sprawdzilem ze pod pin 7 mam wlasnie brazowo-bialy. znalazlem rowniez papiery ze swapa i brazowo-bialy z x10xe i c16xe byly lutowane bo mialy te same kolory.(i to by sie zgadzalo z tym co napisales).

ok czyli w sumie do polaczenia mojego gniazda diag z techem1, potrzeba 4 przewodow do polaczenia pinow ktore juz uzgodnilismy, mianowicie A i 5 , B i 6 oraz G i 7? i zasilanie F i 16?

napisze jesze raz jasniej niz poprzednio. opel scanner (czy cos w podobie) wlansie w pin 7 mojego zlacza mial polaczenie, natomiast nie mial sygnalu z kompa (nie mogl odnalezc koma odpowiedniego swojej bazie danych/nie wime czy pisze to wystarczajaco jasno i odpowiednim jezykiem). tech 2 laczyl sie, ale niestety nie mial w swoich zasobach multeca-s z c16xe, czyli tak jak op-scanner.
wyglada ze powinno sie udac. zobaczymy teraz czy w aso sie zgodza na eksperyment hehe.
dzieki za pomoc
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: problem z podlaczeniem komputera opel tech

Post autor: wolga85 »

Tak powinno być pin 7 w 16 pinowym
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: problem z podlaczeniem komputera opel tech

Post autor: Porszak »

ok, dzieki
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: problem z podlaczeniem komputera opel tech

Post autor: Porszak »

znalazlem temat wiec odpowiem jakie bylo rozwiazanie. zrobilem przejsciowke pojechalem do aso, a inny pan wyszedl z przejciowka. tech1 polaczyl sie przez zlacze obd2 (16pin) z kompem obd1(10pin)
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”