komfort - domykanie szyb w corsie

Wszystkie informacje o elementach wnętrza Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 824
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

komfort - domykanie szyb w corsie

Post autor: Wydra9 »

witam :) chce u siebie założyć funkcje komfortu ale mam pytanie czy musze kupować moduł czy mogę zrobić tak jak w astrze f dołączając się sygnałem z centralki do 6 pinu silnika nie pamiętam jak tam jest a rozbierać nie potrzebnie nie chce może ktoś z was to już ogarniał? proszę o pomoc :) z góry dziękuję :)
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: komfort - domykanie szyb w corsie

Post autor: wolga85 »

To zależy jak masz zaprogramowane szyby. Ale i tak sygnał domknięcia musi trwać co najmniej 1-2 sek . Najlepiej tak 5-8. Ja mam podpięte pod wiązkę od przycisków (do lewych drzwi idzie kabel ) a do prawych kabel idzie od lewych (trzeba go tylko przerwać założyć przekaźnik ,ale taki który normalnie zwiera oba końce a jak ma domykać rozwiera i na jeden koniec podaje +12V. Generalnie dwa przekaźniki (w tym jeden ze stykiem przełączanym lub podwójny ze stykiem przełączanym). Dodatkowo mam dorobione domykanie szyber dachu.
Za ten post autor wolga85 otrzymał podziękowanie:
Wydra9 (16 sie 2012, o 14:01)
Ocena: 100%
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 824
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: komfort - domykanie szyb w corsie

Post autor: Wydra9 »

brzmi to bardzo sensownie i chyba rozumiem o co chodzi ale czy mógłbym cię prosić i tak o bardziej szczegółowe wyjaśnienie bo jednak nie wszystko rozumiem. Czy mam się sygnałem od centralki dołączyć do zamykania szyb i prawych i lewych (ingerencja tylko w lewe drzwi) ale jakie zadanie mają te przekazniki? Poza tym szyby są podpięte pod plus pod stacyjke nie da się ich ruszyć bez kluczyka w stacyjce.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: komfort - domykanie szyb w corsie

Post autor: wolga85 »

Do silników w drzwiach jest podpięty stały plus i masa do tego dwa wejścia sygnałowe zamknij i otwórz. Sygnałem jest podanie 12v na jedno z wejść . Szyb nie można zamknąć bez włączonego zapłony gdyż 12v które podaje się na przyciski sterujące pochodzi spod stacyjki. Wystarczy więc w przypadku drzwi kierowcy podać 12V na wejście zamknij przez odpowiednio długi czas. Z drzwiami pasażera jest większy problem gdyż przyciski sterujące od strony kierowcy podają mase na oba wejścia. Podanie 12 V bez rozłączenia przewodu biegnącego do tych przewodów powoduje zwarcie (przewody biegną od masy przez przycisk opuść/podnieść kierowcy potem przycisck w drzwiach pasażera do ukłądu silnika szyby).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 824
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: komfort - domykanie szyb w corsie

Post autor: Wydra9 »

u mnie obydwie strony biorą sygnał zamykania i otwierania z czarnego przewodu +12V do którego jeszcze podłączona jest dioda u mnie zmieniona na czerwona. Brązowy to masa, otwieranie niebieski przewod, zamykanie zielony. Tak więc po naciśnięciu przycisku do zamknięcia na zielonym pokazuje się na chwilę 12V. Czy to z prawej czy z lewej strony. Więc wg mnie przecięcie i podłączenie się do zielonych przewodów sygnałem z centralki po przez diodę powinno załatwić sprawę. Co o tym sadzisz? Niestety u mnie w centralce sygnał na szyby podaje mase... Więc z tym też będę musiał powalczyć, choć mam już pomysl tylko musze to sprawdzić :)
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: komfort - domykanie szyb w corsie

Post autor: wolga85 »

No można diode. Chodzi o to by nie robić zwarcia. Co do czarnego przewodu to właśnie na nim jest +12v ze stacyjki które ginie na wyłączony zapłonie i stąd właśnie nie da się sterować szybami (silniki mają prąd cały czas). A co do tego że sterownik podaję masę to wystarczy przekaźnik jedna strona cewki do plusa druga +12v. Jeżeli masz pomysł na podłączenie bezpośrednio to sterownik może nie wydolić prądowo (za dużo prąd pociągniesz ) i uwalisz wyjście.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 824
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: komfort - domykanie szyb w corsie

Post autor: Wydra9 »

no mam 2 pomysły :) bo jest dodatkowy kanał narysowany jako bagażnik daje on +12 sprawdziłem na 1 szybie i działa po naciśnięciu bagażnika zamyka szybę. Wystarczy podpiąć druga i sprawa załatwiona. Ale też 2 pomysl skoro wyjście na szybę z centralki jest minusem to można dac przekaznik do którego dam stały plus na cewke i minus z centralki po włączeniu zamknie on styk na którym będzie stały plus i zielony zamykajacy szybę, co nam da sygnał +12 na zamykanie szyby. Na wyjściach oczywiście dam diodę żeby nie rozrabial sygnał z przycisków podczas jazdy :)

-- 2 sie 2012, o 10:11 --

myślałem o tym co mówiłeś o uzaleniu sterownika. Przecież tu operuje sygnałem mówiącym silnikowi co ma robić a duży prąd pochodzący z zamykania idzie oddzielnym kablem plusowym. Więc wg mnie sterownikowi nic nie będzie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”