Strona 1 z 1

Modyfikacje z18xe

: 23 lut 2015, o 19:55
autor: natcomp712
Witam jestem posiadaczem corsy c gsi :) użytkuje sobie autko już od pewnego czasu i sprawuje się wyśmienicie. Nastał czas by coś przy nim pogrzebać bo jednak czasem 125ps nie wystarcza, szukałem trochę na temat silnika z18xe i jego przeróbkach ale za dużo nie znalazłem. Budżet na początek to około 4-5tyś myślałem żeby zrobić wydech z kwasówki przy okazji kolektor 4-1 albo 4-2-1 oraz jakiś lepszy katalizator. Liczę na pomoc i z góry dziękuje :) żadnych swapów nie chce zależy mi żeby autko było oryginalne

Re: Modyfikacje z18xe

: 24 lut 2015, o 10:36
autor: Porszak
corsa-b-x18xe1-zynia-t68588.html

jak masz 4-5tysi, to jak kupiłbym wałki, i zrobił kolektor wydechowy lub kupil dedykowany(co tansze) z lepszym katem jesli Ci na nim zalezy lub odsunal ori kata dalej, zwiekszajac srednice wydechu przed nim. potem jak trafisz to wrzucisz mantzla i masz szanse na okolice 150-160KM, a moze ciut wiecej.

Re: Modyfikacje z18xe

: 1 mar 2015, o 14:12
autor: natcomp712
Zdecydowałem się na początek na wałki i wydech :) kwestia jest taka czy trzeba by to stroić ? jeśli tak to czy można to zrobić na seryjnym ecu czy trzeba by dokładać Ecu mastera ? znalazłem takie wałki http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=Z18BP270 nada się :)?

Re: Modyfikacje z18xe

: 1 mar 2015, o 20:42
autor: Porszak
jak masz kupwać takie walki to wcale. kup 262, zynio takie ma. jest zadowolony, stroic sie chyba da, sprawdz dokladnie jaki masz komp i zapytaj zynia, On ma stroiciela.
co to za wydech?

Re: Modyfikacje z18xe

: 1 mar 2015, o 21:14
autor: Zynio
Witaj jak kolektor to tylko lexmaul miałem kilka różnych i on tylko zdał egzamin na najlepsze osiągi co do wałków każde wałki które kupisz powyżej 260 stopni zapomnij o pięknej pracy silnika
jeśli chodzi o sterownik to bez problemu na oryginalnym simensie go wystoisz
a i wydech zrób co najmniej 60mm

Re: Modyfikacje z18xe

: 2 mar 2015, o 20:33
autor: natcomp712
Na razie sprawa silnika musi trochę odejść na dalszy plan gdyż trzeba będzie porobić kilka rzeczy przy cc :)
Na pierwszy ogień pójdzie zawieszenie bilstein b14 :wink: zbliża się wiosna a mam tylko jakieś nędzne stalówki więc jakieś ładne 17 trzeba będzie zainwestować, co do silnika chciałem zrobić wydech bo już trochę pordzewiały :sad: z nierdzewki pytałem to koszt kolektora to 1800zł plus 2300 reszta. kwestia jest taka czy jak zlikwiduje oryginalny katalizator trzeba będzie dokupić chyba jakiś inny czy da się obejść drugą sondę ?

Re: Modyfikacje z18xe

: 3 mar 2015, o 22:05
autor: Porszak
szukaj lexa jak Ci zynio napisał i wtedy to nie kosztuje tyle, german jebej.
jak ma byc tanio to kata zastaw, odsunac go mozliwie daleko i zrobic wieksza srednice wydechu od kolektora do np 1 tlumika narazie. srednica jak powiedzial zynio

Re: Modyfikacje z18xe

: 4 mar 2015, o 04:55
autor: ja37
Emulator 2-giej sondy jakoś 35zł płaciłem, u mnie checka nie wywala.

Re: Modyfikacje z18xe

: 4 mar 2015, o 13:46
autor: Zynio
natcomp712 pisze:Na razie sprawa silnika musi trochę odejść na dalszy plan gdyż trzeba będzie porobić kilka rzeczy przy cc :)
Na pierwszy ogień pójdzie zawieszenie bilstein b14 :wink: zbliża się wiosna a mam tylko jakieś nędzne stalówki więc jakieś ładne 17 trzeba będzie zainwestować, co do silnika chciałem zrobić wydech bo już trochę pordzewiały :sad: z nierdzewki pytałem to koszt kolektora to 1800zł plus 2300 reszta. kwestia jest taka czy jak zlikwiduje oryginalny katalizator trzeba będzie dokupić chyba jakiś inny czy da się obejść drugą sondę ?

Wsadzaj katalizator bo ten silnik nie wiem dlaczego bez kataliaztora nie ma dołu ja zakupiłem taki sprzęt(zdjęcie poniżej) i jestem bardzo zadowolony nawet jak na torze szaleje to wszystko jest z nim w porządku
i czyma normę emisji spalin co na niemcach jest ważne

Obrazek
4683
4682

Re: Modyfikacje z18xe

: 24 mar 2015, o 18:17
autor: natcomp712
Jak się ma sprawa z kolektorem dbilasa ? fakt koszt z łapaczem powietrza to 1200euro akurat tyle mam. Producent podaje wzrost mocy 22ps. Chciałem w późniejszej fazie dorobić wydech oraz jak się nazbiera kasy to porting głowicy + wałki. Celuje w jakieś 170 koni :) Na razie zrobiłem rozrząd świecie itp. Czekam na wypłatę i chciałem coś podziałać w kwestii silnika, i myślę ze taki kolektorek były na początek dobry z racji że nie trzeba dużo grzebać przy silniku a otworzyło by to drogę dalszym modyfikacją. :grin:

Re: Modyfikacje z18xe

: 16 kwie 2015, o 20:57
autor: natcomp712
http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer ... :5228.html, zacznę od tych wałeczków ale przeglądając stronę dbilasa znalazłem również http://www.dbilas-shop.com/Manufactorer ... :7190.html wywnioskowałem że to jakieś lepsze sprężyny ale koszt nie mały i warto zainwestować ? docelowo chciałem trochę ten silnik pokręcić na wyższe obroty więc sprężynki były by chyba wskazane :)

Re: Modyfikacje z18xe

: 19 kwie 2015, o 22:09
autor: Porszak
a do ilu planujesz zakrecic motor? jesli Twój avatar to Twoje auto, zacznij od zalozenia grill, który umowlizi chlodzenie silnika.

Re: Modyfikacje z18xe

: 20 kwie 2015, o 11:15
autor: natcomp712
Tak to mój motor :) Planowałem tak do okolo 7200 max bo chyba hydraulika więcej nie wytzrzyma. Znalazłem kute korbowody ale nie ma nigdzie tłokòw a chciałbym jednak troche wzmocnić silnik. W szafie juz czeka nowe zawieszenie i chce kompletować graty i w lipcu bede miał troche wolnego i ruszyć z pracami

Re: Modyfikacje z18xe

: 20 kwie 2015, o 12:13
autor: Zynio
natcomp712 pisze:Tak to mój motor :) Planowałem tak do okolo 7200 max bo chyba hydraulika więcej nie wytzrzyma. Znalazłem kute korbowody ale nie ma nigdzie tłokòw a chciałbym jednak troche wzmocnić silnik. W szafie juz czeka nowe zawieszenie i chce kompletować graty i w lipcu bede miał troche wolnego i ruszyć z pracami
Korby dobra rzecz tłoki wytrzymają seryjne jeśli ktoś dobrze to wystroi, zacznij od chłodnicy oleju bo przy podnoszeniu mocy jest potrzeba żeby zbić temperaturę oleju no i dobry olej zalać, ja polecam to co ja wlewam i ma same dobre opinie na ten temat silnik otwierałem i jest bez nagaru po tym oleju

http://liquimoly.pl/produkty/srodki-sma ... 391-detail

ps. gdzie znalazłeś korby

Re: Modyfikacje z18xe

: 20 kwie 2015, o 12:48
autor: natcomp712
Na stronie dbilasa są po chyba 330 euro czy jakoś tak :) i na ebay. Odrazu jak by wymieniać korby można by wszstko oddać na wyważanie. Wiem ze sporo ludzi odchudza koła zamachowe a niekiedy i wał korbowy ma to jakiś większy sens ? Wiadomo ze będzie się szybciej wkręcał ale znowu straci trochę momentu. Czekam do wypłaty o będe składał układ chłodzenia oleju. a ma ktoś jakąś wiedze na temat łapacza powietrza wraz z filtrem od dbilasa cena nie jest znowu jakaś tragiczna a z opini innych pdobno podnosi trochę wartość doładowania dynamicznego i zmniejsza opory

: 20 kwie 2015, o 13:52
autor: !markos
Tak prawdę mówiąc i myśląc głową, to wydawanie takiej ilości hajsu dla takiego przyrostu mocowego jest totalnym bezsensem. Zlicz ile już w tym wątku "wydałeś", dolicz robociznę, bo nikt tego za darmo nie poskłada i przemyśl czy przypadkiem nie rozsądniej byłoby zrobić jakiś swap. Pominę już fakt, że może w ogóle warto przemyśleć czy pakować w ten konkretny samochód jakiekolwiek większe pieniądze, bo zdaje się, że planujesz wydać tyle, że może stać by Cię było na nowsze/mocniejsze auto jeśli sprzedałbyś to.

Re: Modyfikacje z18xe

: 20 kwie 2015, o 14:55
autor: Dobosh
Czytając cały temat plany są naprawdę konkretne,ale w całości zgadzam się z Markosem :smile: No ale jak to mówią kto bogatemu zabroni :wink:

Re: Modyfikacje z18xe

: 20 kwie 2015, o 16:22
autor: natcomp712
Nie jestem wcale bogaty :) wiadomo że najtaniej wstawić 2.0 Let czy kupić lepsze autko. Ale ogólnie nie potrzebuje auta do bóg wie czego :smile: lubię grzebać w silnikach i ogólnie chciałem sobie sam coś zbudować. Ale czego się nie robi dla hobby :wink: Szczerzę to największa satysfakcje mam jak coś sam zrobię i wiem że dzięki temu lepiej jeździ. A przecież w życiu chodzi o to by czerpać z niego satysfakcje więc póki mam pieniądze chcę coś zdziałać. a to że mnie jakieś tam TDI czy bmw będzie wyprzedzać to mi to wcale nie przeszkadza :cool: Plan jest na razie taki :
- Podstawka z termostatem +chłodnica oleju
- Myślałem o http://www.dbilas-shop.com/Products/Flo ... :1997.html Byłbym wdzięczny jak ktoś by podał opinie :)
A potem będziemy już myśleć o bardziej konkretnych rzeczach no i wiadomo najpierw wizyta na hamowni

: 20 kwie 2015, o 22:55
autor: !markos
natcomp712 pisze:Nie jestem wcale bogaty
...i dlatego właśnie wpadłeś na pomysł wywalenia na Corsę C 20 tysięcy złotych. Aha.

Jak chcesz czerpać z życia satysfakcję i KONIECZNIE musisz to robić przy użyciu tego samochodu, to wymień ten silnik na doładowany, a nie ładuj góry siana w te parę koni, dzięki którym będziesz tylko odrobinę szybszy. Ja jednak przy takim dużym docelowym budżecie sugeruję wymianę auta na inne, najlepiej takie, przy którym już ktoś coś grzebał i jest szybsze niż seryjne. Satysfakcja gwarantowana :grin:

Re: Modyfikacje z18xe

: 20 kwie 2015, o 22:59
autor: Porszak
za kase, ktora wydasz na zrobienie 100KM/L kupiłbys i dlubnał leta. robota tez by przy tym byla, a efekty bez porównania. niby fajnie, ale chyba nie powiesz, ze wolisz być wolniejszy niz szybszy :wink:

Re: Modyfikacje z18xe

: 4 cze 2016, o 15:44
autor: dadi3337
Witam a wtryski podejda od z16xe te cienkie??????????
Zmienialem kolekt ssacy z klapkowego na bezklapkowy i musze inne wtryski zalozyc bo stare maja inne mocowanie.

Re:

: 6 cze 2016, o 11:11
autor: darco16v
!markos pisze:
natcomp712 pisze:Nie jestem wcale bogaty
...i dlatego właśnie wpadłeś na pomysł wywalenia na Corsę C 20 tysięcy złotych. Aha.

Jak chcesz czerpać z życia satysfakcję i KONIECZNIE musisz to robić przy użyciu tego samochodu, to wymień ten silnik na doładowany, a nie ładuj góry siana w te parę koni, dzięki którym będziesz tylko odrobinę szybszy. Ja jednak przy takim dużym docelowym budżecie sugeruję wymianę auta na inne, najlepiej takie, przy którym już ktoś coś grzebał i jest szybsze niż seryjne. Satysfakcja gwarantowana :grin:
Grzebanie w wolnossaku totalnie bezsensu. Kupa siana a przyrost niewielki. Puste konie mechanicznea momentu brak.