Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Brucce
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2014, o 01:11
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Post autor: Brucce »

Witam, chciałem dowiedzieć się jakie ten swap miałby konsekwencje, chodzi mi głownie o to czy części od mojego X14XE podpasują do C14SE (82km) m.in skrzynia F15 z krótkim przełożeniem, kolektora wydechowego, dolotowego (mantzel), komputer, półosie ? domyślam się, że nie wszystko pasuje. Czy taka zamiana mija się z celem ? Zależy mi żeby auto lepiej sobie radziło z przyspieszaniem, było lżejsze (jak może być różnica w wadze pomiędzy tymi silnikami ? ecotec wydaje się bardzo masywny). Auto startuje w kjs stąd taki plan, a mój obecny silnik już jest na wykończeniu, reanimować ? czy przekładać na C14CE ?
Tak, jestem troche zielony Pozdrawiam
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Post autor: czerwo »

Moim zdaniem krok w tył... Jeśli chcesz swapa do KJSu, to możnaby się pobawić w C16XE/X16XE/C16SE, dokładnie w takiej kolejności. Dwa pierwsze to 16v (109KM/106KM) ostatni 8v (100KM).

Pozdrawiam, Robert
Awatar użytkownika
Brucce
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2014, o 01:11
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Post autor: Brucce »

Masz racje, ale zależy mi żeby nie zmieniać klasy, silniki o których mówisz to 1.6 dają większe pole do popisu w modzeniu, ale jednak to już klasa 3 gdzie startują civiki po 140km +, colty czy inne auta z lepszym rozkładem masy. No i nie oszukujmy się to tez większe koszty. Moja Corsa w obecnej klasie jest w miarę konkurencyjna dlatego też upierałbym się przy mniejszym silniku☺
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Post autor: wolga85 »

Rozwiert na 1.6 może nawet udało by się na 1.8. Zresztą poczytaj co wycisnął i jakimi modyfikacjami Porszak ze c16xe. W kjs chyba jest limit do 1.6 ale większość modów można zastosować bez rozwiertu na 1.8. porszakowe-c10rsa-mozliwosci-c16xe-czyl ... 52957.html
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
gregor9144
Nowy
Posty: 142
Rejestracja: 10 cze 2012, o 10:05
Imię: Gregor
Lokalizacja: Biała Podlaska
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Post autor: gregor9144 »

Jeśli Cię interesuje mam całą góre od c16se, komp i wiazka
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Post autor: Porszak »

ale co silnik Ci sie skonczyl? czy glowica od c16se nie bedzie miala wiekszych komor spalania niz do c14se? jesli tak to sredni interes zakladac ja na 1.4
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Brucce
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2014, o 01:11
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zmiana silnika/swap X14Xe 16v na C14SE 8v

Post autor: Brucce »

Się kończy... ma za sobą cały sezon, właściwie bezawaryjnie, od kilku tygodni przy odpalaniu widać, że kopci olejem. Przyszła zima i właśnie muszę nad czymś pomyśleć, średnio się znam. Temat napisałem bo nasłuchałem się o tym jak to o wiele lepiej sobie radzi 8v od 16v w dolnej granicy obrotów do tego na pewno jest dużo lżejszy. Rozwiercanie na 1.4 na 1.6 ? dobrze rozumiem ? czy to w duchu uczciwej rywalizacji :) ? klasa w której startuje to najcześciej od 1.0 do 1.4. To jak w końcu polecacie ? zostać przy x14xe i naprawiać ? czy ten 8v zakupić ? i co jeszcze będzie potrzebne do swapa ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”