Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
ze sruba prawda, znalazłem fotki, na których jest jak mowisz.
Przejrzałem zdjecia wachaczy w necie i szczerze mowiac nie wiem,w którą stronę sa wkładane tuleje. raczej tak jak napisałem, ale nie wiem ile w tym moze byc autosugestii
Przejrzałem zdjecia wachaczy w necie i szczerze mowiac nie wiem,w którą stronę sa wkładane tuleje. raczej tak jak napisałem, ale nie wiem ile w tym moze byc autosugestii
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Tyle mam miejsca. z drugiej strony bedzie ok 10mm, tutaj pewnie z 5mm. Raz, że blacha/podkladka nie wejdzie, dwa, że te drążki reacyjne maja zbyt krótka część gwintowana, ktora wchodzi w tuleje poliuretanowa/stara gumową. Wychodzi na to, że drążki reakcyjne przedliftowe powinny byc inne.
Pytanie jest czy drążki przed i poliftowe sa takie same i czy jesli sie roznia to czym? Mnie wychodzi, że nawet nie maga być takie same bo te tuleje sa różnej dlugosci(wymiar wzdluz otworu w tulei).
Pytanie jest czy drążki przed i poliftowe sa takie same i czy jesli sie roznia to czym? Mnie wychodzi, że nawet nie maga być takie same bo te tuleje sa różnej dlugosci(wymiar wzdluz otworu w tulei).
- Załączniki
-
- Tuleja drążka reakcyjnego prawa
- IMAG1622.jpg (949.22 KiB) Przejrzano 9959 razy
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Są inne, tuleje w poliftach są "krótsze".
Tak miałem w czarnej, ale zmieniłem na zawias z białej.
Tak miałem w czarnej, ale zmieniłem na zawias z białej.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
to drazki same podejda czy jeszcze wachacze powinien miec i sworznie? podejrzewam, że skończy sie na przeróbce drązków
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Chyba przeróbka drążków lepiej.
Bo same drążki nie sa zamienne, otwory są inaczej.
Bo wahacz tez inny jest, pamietasz, jak ja drążyłem temat?
Dlatego zdecydowałem sie przełozyć zawias z białej.
Bo same drążki nie sa zamienne, otwory są inaczej.
Bo wahacz tez inny jest, pamietasz, jak ja drążyłem temat?
Dlatego zdecydowałem sie przełozyć zawias z białej.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Pamietam, pamiętam. no to nie ma po co jechać na złom w takim razie.
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 817
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
ja ma w c20ne polift oryginalne gumy i na stabie i na drazku. warto?
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
jak wrzucilem tuleje wachaczy to roznicy nie widzialem, jak ogarne drazki teraz to zobaczymy co bedzie.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Jaca a wkladales takie poliftowe tuleje drązka? wkladalem gumy oryginalne w wachacze i to byla meczarnia niezlaJaca. pisze:smar sylikonowy i poszedł, wielkiej filozofii nie ma
nic nie tnij lepiej działają nie pocięte
Raf , Ty juz wlożyłeś?
Wydaje mi sie ze ta tuleje poliftowa jest w calosci bo caly ten uchwyt drążka jest skladany z 3 czesci i oni sobie chyba wymyslili rozlozenie tego. tak mi sie wydaje patrzac na te uchwyty, ze tam jest tuleja pierscien i ten zgrzewany z 2 blach uchwyt w ksztalcie "C" powiedzmy. pierscien jest w srodku pomiedzy tymi 2 pozostalymi elementami.
Zaczne to pewnie rozwiercac i jak nie wyjdzie z tulejami przedliftowymi to zamowie polifty
- raf02
- Nowy
- Posty: 252
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Nie włożyłem, temat tych przednich tulei poliftowych jak na razie odłożyłem, aktualnie dalej jeżdżą w aucie, a bawiłem się przedliftowymi. Jak wczesniej pisałeś są zbyt grube by upchnąć je do polifta (brakuje własnie te kilka mm nagwintowanej części) moje rozwiązanie? przetoczę te żółte poli, przednią część tulei skrócę o 2mm a tylną o 3mm i oczywiście tą metalową wewnętrzną o jakieś 2-3mm wyjdzie przy montażu, dzięki temu zyskam kilka milimetrów i nakrętka powinna złapać gwint całą swoją długością.
Chyba nagram jakieś wideo z tego tematu by to lepiej zobrazować.
To raczej dobrze ci się wydaje, myślę że w tej tulei nie ma co grzebać bo lepiej na pewno nie będzie, nie po to producent to udoskonalał by znów pchać tam zwykłą tuleję, no chyba że jest na wykończeniu to wtedy warto tam zajrzeć i poeksperymentować.Porszak pisze: Wydaje mi sie ze ta tuleje poliftowa jest w calosci bo caly ten uchwyt drążka jest skladany z 3 czesci i oni sobie chyba wymyslili rozlozenie tego. tak mi sie wydaje patrzac na te uchwyty, ze tam jest tuleja pierscien i ten zgrzewany z 2 blach uchwyt w ksztalcie "C" powiedzmy. pierscien jest w srodku pomiedzy tymi 2 pozostalymi elementami.
Chyba nagram jakieś wideo z tego tematu by to lepiej zobrazować.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
a te przetoczone elementy wlozysz w uchwyt przed czy poliftowy?
ja te swoje uchwyty poliftowe rozwierce chyba pod przedliftowe tuleje. te uchwyty sa troche krotsze. i troche moze podtocze tuleje tak jak to mowisz i powinno wejsc
ja te swoje uchwyty poliftowe rozwierce chyba pod przedliftowe tuleje. te uchwyty sa troche krotsze. i troche moze podtocze tuleje tak jak to mowisz i powinno wejsc
- raf02
- Nowy
- Posty: 252
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Uchwyt masz namyśli ten pręt który łączy się z wahaczem?Porszak pisze:a te przetoczone elementy wlozysz w uchwyt przed czy poliftowy?
Mam polift, na ten pręt chcę nałożyć całe te mocowanie z przedlifta wtraz z przetoczoną tuleją
Jak coś już będziesz działał i ci to wyjdzie to zrób tam parę fotek chętnie zerkne okiemPorszak pisze:a te przetoczone elementy wlozysz w uchwyt przed czy poliftowy?
ja te swoje uchwyty poliftowe rozwierce chyba pod przedliftowe tuleje. te uchwyty sa troche krotsze. i troche moze podtocze tuleje tak jak to mowisz i powinno wejsc
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
uchwyt-mam na myśli element w kształcie "C" przykrecany od dołu do pasa przedniego.
jak ten wspomniany wyzej uchwyt bedziesz chcial przesunac w tyl to sprawdz ile bedziesz musial rozciagnac otwory(zrobić z nich fasole) mocujace w uchwycie
ok, jak zaczne cos robic to pokaze. pewnie przyszły tydzień
jak ten wspomniany wyzej uchwyt bedziesz chcial przesunac w tyl to sprawdz ile bedziesz musial rozciagnac otwory(zrobić z nich fasole) mocujace w uchwycie
ok, jak zaczne cos robic to pokaze. pewnie przyszły tydzień
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
tak wygladaja tuleje wewnatrz. troche bardziej zamotana ta konstrukcja niz mogłoby sie wydawac.
najpierw spróbuje zrobic metalowa tuleje w te uchwyty, wcisnac obspawac i wciskac tuleje z przedlifta tez lekko dostosowaną
najpierw spróbuje zrobic metalowa tuleje w te uchwyty, wcisnac obspawac i wciskac tuleje z przedlifta tez lekko dostosowaną
- Załączniki
-
- IMG_20170612_183217222222222222222.jpg (1.83 MiB) Przejrzano 9907 razy
- raf02
- Nowy
- Posty: 252
- Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: Saab B204 Turbo
- Lokalizacja: Radzyń Podl.
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Wow! no to rzeczywiście ciekawa budowa, no ale co się dziwić skoro ta tuleja musi być że tak powiem elastyczna, gdy pracuje nam zawieszenie góra-dół czy mam rację czy się mylę?
Ja jeszcze nie wznawiałem tego tematu ale czas chyba zacząć.
Ja jeszcze nie wznawiałem tego tematu ale czas chyba zacząć.
Corsa B & Saab | 2.0 Turbo projekt
225HP / 347Nm
225HP / 347Nm
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
mysle, ze to ma wplyw na trwalosc, z wierzchu wydawalo sie ze juz sie bedzie za chwile konczyc, a jelsi ona jest tak zrobiona to do konczenia sie daleko, a do pukania jakiegoś to nie wiem. chyba rok po degradacji auta przez ruda LOL
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
Tuleje wspawane, zostało to zamontować i zrobic geometrie, zobaczymy jak wyjdzie. poliuretan troche przerobiłem, ale minimalnie tylko, zobaczymy jak to sie w praktyce sprawdzi
- Załączniki
-
- Uchwyty ze wspawanymi tulejami
- IMAG1888.jpg (1.67 MiB) Przejrzano 9751 razy
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tuleji drazka reakcyjnego
wszystko poskładane, geometria zrobiona, auto smiga. mozna to w ten sposob ogarniać. tuleje z przedlifta, lekko zmodzone w uchwyty z polifta, do tego wspawane stalowe tuleje. wtedy jest gruby kawał poli, który może pracować, a nie jak w przypadku zamienników do polifta cieniutkie kawałeczek.