Heble 256 mm ...

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

b gsi miala 256x20, takie same miala tigra, ale pompa nie ma z tym kompletnie nic wspolnego, jest taka sama jak w reszcie modeli corsy

a co masz zrobic? zmienic samochod na jakis nowoczesniejszy, taki, zeby przy niewielkiej zmianie srednicy tloczka pompa hamulcowa jeszcze cos pompowala :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Witam!

A ja tak tylko dla formalnosci chcialem Wam cos pokazac ...

Obrazek

... a sie pochwale - A CO :-P
CTM #204
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

no moje tarcze tez juz czekaja, na polce, musze tylko zaciski kupic i klocki, pochwal sie jak dziala :)
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
K I L L E R
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 6 paź 2005, o 22:35
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: K I L L E R »

Wygląda miodzio, a hamuje pewnie lepiej od serii, nawet GSI. :oko:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Kuba ,ja Cie podziwiam za zapal do roboty w takich warunkach... masakra w takim sniegu ;(...
A pozatym to napisz jakie sa twoje odczucia :D po hamowaniu :)
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

noo, to mamy pierwszy i jak do tej pory jedyny ladny i fajny element yaqbowej corsy :-P :lol:

to teraz 200-250km nie deptania za mocno z predkosci wyzszych niz 70-80km/h (z mniejszych mozna, bo nie zdaza sie zagrzac), a potem juz mozna deptac ile wlezie :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

YAQB gratuluje moda :) również podziwiam za zapał w taką pogode ;)
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

!markos pisze:noo, to mamy pierwszy i jak do tej pory jedyny ladny i fajny element yaqbowej corsy :-P :lol:
A to ja juz wiem dlaczego tak wszystko demontujesz z uporem maniaka ze swojej fury - zeby sie nie bylo do czego przyczepic 8-) A poza tym ... fakju :-P


Co do wrazen ... Panowie ... ja nie wiem jak w Waszych rejonach, ale u mnie dzisiaj (czyli w dniu wymiany) to moge Wam co najwyzej opisac wrazenia z poslizgow na sniegu :lol:. Pomijam juz nawet fakt, ze 1-szego dnia raczej ciezko powiedziec cos naprawde :D

Co do roboty ... dzisiaj mialem urlop, a na wtorek za tydzien przypada mi ostatni dzien waznosci przegladu. Poniewaz na 300% nie przeszedl bym go ze starymi heblami to mnie przypililo :grin:. Nie pokaze Wam jak wygladaly moje stare tarcze - powiem tylko tyle, ze dosc mocno zjechalem juz z ich gruboscia ponizej minimum :oops:
CTM #204
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

a duzo wiekszy masz skok pedala?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

radzio_gsi pisze:a duzo wiekszy masz skok pedala?
Jak na moje 1-sze odczucia moment, w ktorym hamulec "bierze" od chwili nacisniecia pedalu wogole sie nie zmienil w stosunku do poprzedniej konfiguracji.
CTM #204
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

YAQB pisze:
radzio_gsi pisze:a duzo wiekszy masz skok pedala?
Jak na moje 1-sze odczucia moment, w ktorym hamulec "bierze" od chwili nacisniecia pedalu wogole sie nie zmienil w stosunku do poprzedniej konfiguracji.
Też tego nie odczułem ale markos jak zawsze stwierdzi pewnie, że pedał musi wpaść głębiej :-P
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie wiem jak z dupy hamulce ma seryjnie corsa a (domyslam sie, ze duzo bardziej z dupy niz b), ale wiem, ze w b efekt jest taki, ze owszem, bycmoze zaczyna lapac w tym samym momencie, ale ma duzo glebszy skok, bo wymusza to wieksza objetosc wypelniana przez plyn - myslcie troche..

oraz hamulce zaczynaja pracowac wlasciwie dopiero od momentu, kiedy z klockow zetrze sie ta warstwa nacieta po skosie, bo dopiero wtedy cala powierzchnia klocka pracuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

CA z niewentylowanymi tarczami hamuje gorzej niz rowerek Reksio :-P .. wiem, bo jezdzilem 3 lata prawie.

Jesli chodzi zas o 256/24 to ja wyrazilem tylko opinie, ze zaczyna lapac w tym samym momencie, NATOMIAST nie bylo jeszcze okazji (chociazby ze wzgledu na wstepne docieranie elementow i panujace warunki atmosferyczne) sprawdzic jaki ma skok do momentu zablokowania.

Jestem przekonany, ze przy "depnieciu" pedal wpadnie glebiej, bo pojemnosc komory tloczka, jest wieksza (ogolnie zacisk pod 256/24 jest o wiele wiekszy niz 236/20 - wiem bo macalem wczoraj :-D). Dlatego sie wcale nie dziwie, ze na 236/20 da sie zalozyc felge 13" a na 256/24 nie kazda 14" wejdzie.

Tak wiec co do roznicy w skoku pedalu juz w momencie hamowania wypowiem sie jak to zweryfikuje.
CTM #204
Awatar użytkownika
Sznaps
Nowy
Posty: 220
Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Sznaps »

u mnie przy 256 x 24 nie było skoku większego, zaczynało łapać przy lekkim naciśnięciu i dalej elegancko. Miałem problemy z wyczuciem płynności hamulca bo od pewnego momentu nacisku samochód wręcz stawał dęba ale poza tym skok moim zdaniem nie był większy niż przy seryknych hebelkach.
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Czyli teoretycznie powinno być głębiej a praktycznie jest bez zmian(mówie o obu moich corsach). A przynajmniej roznica jest tak mała ze niewyczówalna na codzień...
Może znów corsa...
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Ja chyba mam cos autem, albo coś ze sobą :lol: :lol:
Wszyscy piszą że 256 hamuje jak żyleta, a ja nie odczułem znaczej poprawy- za to pedał jest bardziej miękki i wydłużył się jego skok- kurde co jest??
Minusem jest to że się dynamika auta pogorszyła.. :-? :bardzozly:
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

kristo pisze:Wszyscy piszą że 256 hamuje jak żyleta, a ja nie odczułem znaczej poprawy- za to pedał jest bardziej miękki i wydłużył się jego skok- kurde co jest??
Ja sie jeszcze nie wypowiadalem tak naprawde, bo jeszcze nie bylo okazji sprawdzic (najpierw byl snieg, a teraz jest dupa z samochodem :bardzozly:)
CTM #204
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Ja coraz bardziej jestem przekonany że pomysł z wymianą pompy na corse b lub kadeta nie był wcale taki głupi.
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Ja jestem udupiony z silnikiem ... wiec poki co nie potestuje hebli, ale ogolnie to chetnie podraze temat
CTM #204
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

kristo pisze:Minusem jest to że się dynamika auta pogorszyła.. :-? :bardzozly:
jak to niby mozliwe??
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

endo pisze:
kristo pisze:Minusem jest to że się dynamika auta pogorszyła.. :-? :bardzozly:
jak to niby mozliwe??
Większe koło, cięższe + większa wentylowana tarcza= znacznie zwiększona waga wirująca.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

kristo pisze:Większe koło, cięższe + większa wentylowana tarcza= znacznie zwiększona waga wirująca.
zdaje sobie sprawe, ale czy faktycznie da rade to wogole wyczuc?
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

tez, interesuje mnie motyw ze zmiana pompy, ewentualnie ze zmiana pompy i wywaleniem serwa
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Endo mysle ze przy lekkim aucie i niezbyt mocnym silniku czuc, a roznica w wadze miedzy lita a wentylowana i do tego wieksza tarcza nie jest niezauwazalna
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Odkopuję trupa. Mam pytanie, bo też rozważam montaż 256x24mm.

Czy na zestaw 256x24 wejdą mi takie felgi

Obrazek

To jest 14", ale słyszałem, że nie wszystko co ma 14" wchodzi na 256...

EDIT: Te felgi mają 5.5" szerokości. Zapnie się na nich opona 185mm ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

problemy były z felgami 14" od corsy A gsi. przy tych nie mam pewności ale powinny podejść.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Sław »

O jasny gwint, ale paskudne felgi :lol:
Awatar użytkownika
LETIS
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 24 cze 2007, o 13:45
Lokalizacja: Radwanice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: LETIS »

witajcie.
ja z pytankiem.
z racji tego iż zmieniam hamulce na coś normalnego(256mm) mam pytanie. co sądzicie o tym płynie http://moto.allegro.pl/item224107010_sp ... 00_ml.html
wiem ze motul to dobra firma ale zastanawia mnie jedna rzecz :

"Należy uniknąć mieszania z poliglikolowymi płynami hamulcowymi o niższych właściwościach. Nie należy mieszać w z produktami na bazie silikonu (DOT 5) lub produktami mineralnymi (LHM). " chodzi o to że nie wiem co mam teraz zalane i jak ten płyn zachowa się z pozostałością tego co mam teraz w układzie.... poradźcie coś.
C14SE :)
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Płyn i tak musisz wymieniać co dwa lata, a o ile się nie mylę, DOT5 i 5.1 częściej. Więc nie kombinuj z dolewkami tylko wymieniaj
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
LETIS
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 24 cze 2007, o 13:45
Lokalizacja: Radwanice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: LETIS »

nie no wymieniac to napewno. ale czy on sie nie pogryzie z reszta...
i jeszcze jedno pytanko. co wchodzi w sklad zestawu naprawczego zaciskow?
C14SE :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”