Przeróbka wybieraka ze skrzyni 4b do skrzyni 5b
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Przeróbka wybieraka ze skrzyni 4b do skrzyni 5b
Mam skrzynię 4b i od niej też wybierak. Jak teraz ma się sprawa przeróbki ? Co trzeba rozebrać, czy można coś przerobić, czy muszę latać za wybierakiem od skrzyni pięciobiegowej ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
O co ci wogólew chodzi? Skoro masz skrzynie 4b to nie wiem jaki jest sens kombinowania z wybierakiem, bo piątego biegu z tego nie będzie.
No chyba, że kupiłeś skrzynie 5b, ale wtedy wybierak powinienieś przy niej mieć.
Co do kombinowania z wybierakiem to nie ma to najmniejszego sensu, łatwiej poszukać wybieraka ze skrzyni 5b.
No chyba, że kupiłeś skrzynie 5b, ale wtedy wybierak powinienieś przy niej mieć.
Co do kombinowania z wybierakiem to nie ma to najmniejszego sensu, łatwiej poszukać wybieraka ze skrzyni 5b.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Zmieniając skrzynie z 4b na 5b musisz przełożyć też wybierak, który jest na skrzyni, z wersji 5b. Co do lewarka, to zdejmij mieszek i jeśli po prawej stronie tego plastiku na lewarku, będziesz mieć taki ząbek, to musisz go spiłować. Przerabiałem to u siebie, ale u mnie wystarczyło wyciągnąć taką gumę i lewarek mógł iść do piątego biegu.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Podsumowując:cursor pisze:Zmieniając skrzynie z 4b na 5b musisz przełożyć też wybierak, który jest na skrzyni, z wersji 5b. Co do lewarka, to zdejmij mieszek i jeśli po prawej stronie tego plastiku na lewarku, będziesz mieć taki ząbek, to musisz go spiłować. Przerabiałem to u siebie, ale u mnie wystarczyło wyciągnąć taką gumę i lewarek mógł iść do piątego biegu.
Wycinam to:
A tą część zostawiam razem ze skrzynią piątką.
Rozumiem że regulacja też mnie czeka ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Ciąć fpizdoo czy zostawić trochę ?geo022 pisze:przerabiałem u siebie -wybierak zostaje ze skrzynki 5 biegowej a w kabinie sciągasz ochronke lewarka tniesz ten plastik jak na foto powyżej i juz masz 5 biegówke
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tniesz ile się da. U szajboosa nie było nic do cięcia, było to rozwiązane na zasadzie śrubki, jak ją wykręcałeś to blokowałeś 5. bieg.
Regulacja to żaden problem. Poluzowujesz obejmę, która jest na rurce wychodzącej z budy i łączącej się z pająkiem. Na wybieraku na skrzyni masz taką gumową zaślepkę od strony pająka. Wyciągasz ją, wkładasz gwoździa i obracasz tak, żeby ustawić pomiędzy 1, a 2. Gwóźdź powinien zaskoczyć. Następnie ustawiasz lewarek w położenie pomiędzy 1, a 2 biegiem i skręcasz obejmę na rurce, która wychodzi z budy i łączy się z pająkiem.
Jak już będziesz bawić się ze skrzynią to odrazu obejrzyj w jakim stanie masz ten plastikowy przegub, który łączy pająk z wybierakiem. Jest duże prawdopodobieństwo, że jest już zużyty. Najprościej rozwiercić otwory i skręcić śrubą M8(na klucz 13).
Regulacja to żaden problem. Poluzowujesz obejmę, która jest na rurce wychodzącej z budy i łączącej się z pająkiem. Na wybieraku na skrzyni masz taką gumową zaślepkę od strony pająka. Wyciągasz ją, wkładasz gwoździa i obracasz tak, żeby ustawić pomiędzy 1, a 2. Gwóźdź powinien zaskoczyć. Następnie ustawiasz lewarek w położenie pomiędzy 1, a 2 biegiem i skręcasz obejmę na rurce, która wychodzi z budy i łączy się z pająkiem.
Jak już będziesz bawić się ze skrzynią to odrazu obejrzyj w jakim stanie masz ten plastikowy przegub, który łączy pająk z wybierakiem. Jest duże prawdopodobieństwo, że jest już zużyty. Najprościej rozwiercić otwory i skręcić śrubą M8(na klucz 13).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ludzie po jaką cholere utrudniacie sobie życie?
Opisałem ci najprostsze rozwiązanie, jak nie potrafisz zrobić tego wg opisu to nie zabieraj się za wymiane skrzyni.
Lewarek z CB nie pasuje bo idzie on wewnątrz samochodu, a w CA pod podłogą.
Prosiłbym moda o zamknięcie tematu, wszystko co było potrzebne zostało powiedziane, a teraz zaczynam odnosić wrażenie, że autor tematu chciałby, żeby ktoś to za niego zrobił(jak przyjedzie do Raciborza to nie widzę problemu, bo to jest pół godziny roboty).
Opisałem ci najprostsze rozwiązanie, jak nie potrafisz zrobić tego wg opisu to nie zabieraj się za wymiane skrzyni.
Lewarek z CB nie pasuje bo idzie on wewnątrz samochodu, a w CA pod podłogą.
Prosiłbym moda o zamknięcie tematu, wszystko co było potrzebne zostało powiedziane, a teraz zaczynam odnosić wrażenie, że autor tematu chciałby, żeby ktoś to za niego zrobił(jak przyjedzie do Raciborza to nie widzę problemu, bo to jest pół godziny roboty).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Nie zrozumiales mnie. Oczywiscie ze problem zostal rozwiazany, dzieki za pomoc. Ale myslalem o wsadzeniu galki z CB bo bardziej mi sie podoba i byloby to "przy okazji" rozwiazanie innego tematu. Dzieki za pomoc z przerobka i odpowiedz w sprawie mechanizmu z CB, temat mozna zamknaccursor pisze:Ludzie po jaką cholere utrudniacie sobie życie?
Opisałem ci najprostsze rozwiązanie, jak nie potrafisz zrobić tego wg opisu to nie zabieraj się za wymiane skrzyni.
Lewarek z CB nie pasuje bo idzie on wewnątrz samochodu, a w CA pod podłogą.
Prosiłbym moda o zamknięcie tematu, wszystko co było potrzebne zostało powiedziane, a teraz zaczynam odnosić wrażenie, że autor tematu chciałby, żeby ktoś to za niego zrobił(jak przyjedzie do Raciborza to nie widzę problemu, bo to jest pół godziny roboty).
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601