Przeróbka wybieraka ze skrzyni 4b do skrzyni 5b

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Przeróbka wybieraka ze skrzyni 4b do skrzyni 5b

Post autor: Mihó »

Mam skrzynię 4b i od niej też wybierak. Jak teraz ma się sprawa przeróbki ? Co trzeba rozebrać, czy można coś przerobić, czy muszę latać za wybierakiem od skrzyni pięciobiegowej ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

O co ci wogólew chodzi? Skoro masz skrzynie 4b to nie wiem jaki jest sens kombinowania z wybierakiem, bo piątego biegu z tego nie będzie.

No chyba, że kupiłeś skrzynie 5b, ale wtedy wybierak powinienieś przy niej mieć.

Co do kombinowania z wybierakiem to nie ma to najmniejszego sensu, łatwiej poszukać wybieraka ze skrzyni 5b.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Mam skrzynię piątkę. Wychodzi z niej taki wodzik. Później jest mechanizm zmiany biegów wychodzący z wnętrza. I podejrzewam, że jak założę skrzynię piątkę, to on mi będzie jakoś blokował, prawda ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Zmieniając skrzynie z 4b na 5b musisz przełożyć też wybierak, który jest na skrzyni, z wersji 5b. Co do lewarka, to zdejmij mieszek i jeśli po prawej stronie tego plastiku na lewarku, będziesz mieć taki ząbek, to musisz go spiłować. Przerabiałem to u siebie, ale u mnie wystarczyło wyciągnąć taką gumę i lewarek mógł iść do piątego biegu.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

cursor pisze:Zmieniając skrzynie z 4b na 5b musisz przełożyć też wybierak, który jest na skrzyni, z wersji 5b. Co do lewarka, to zdejmij mieszek i jeśli po prawej stronie tego plastiku na lewarku, będziesz mieć taki ząbek, to musisz go spiłować. Przerabiałem to u siebie, ale u mnie wystarczyło wyciągnąć taką gumę i lewarek mógł iść do piątego biegu.
Podsumowując:

Wycinam to:

Obrazek

A tą część zostawiam razem ze skrzynią piątką.

Obrazek

Rozumiem że regulacja też mnie czeka ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
geo022
Swój
Posty: 822
Rejestracja: 14 lut 2005, o 12:32
Lokalizacja: Piekary
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: geo022 »

przerabiałem u siebie -wybierak zostaje ze skrzynki 5 biegowej a w kabinie sciągasz ochronke lewarka tniesz ten plastik jak na foto powyżej i juz masz 5 biegówke :)
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

geo022 pisze:przerabiałem u siebie -wybierak zostaje ze skrzynki 5 biegowej a w kabinie sciągasz ochronke lewarka tniesz ten plastik jak na foto powyżej i juz masz 5 biegówke :)
Ciąć fpizdoo czy zostawić trochę ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Tniesz ile się da. U szajboosa nie było nic do cięcia, było to rozwiązane na zasadzie śrubki, jak ją wykręcałeś to blokowałeś 5. bieg.

Regulacja to żaden problem. Poluzowujesz obejmę, która jest na rurce wychodzącej z budy i łączącej się z pająkiem. Na wybieraku na skrzyni masz taką gumową zaślepkę od strony pająka. Wyciągasz ją, wkładasz gwoździa i obracasz tak, żeby ustawić pomiędzy 1, a 2. Gwóźdź powinien zaskoczyć. Następnie ustawiasz lewarek w położenie pomiędzy 1, a 2 biegiem i skręcasz obejmę na rurce, która wychodzi z budy i łączy się z pająkiem.


Jak już będziesz bawić się ze skrzynią to odrazu obejrzyj w jakim stanie masz ten plastikowy przegub, który łączy pająk z wybierakiem. Jest duże prawdopodobieństwo, że jest już zużyty. Najprościej rozwiercić otwory i skręcić śrubą M8(na klucz 13).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

A pasowałby cały mechanizm z Corsy B ?

http://moto.allegro.pl/item183755482_opel_corsa.html
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Ludzie po jaką cholere utrudniacie sobie życie?

Opisałem ci najprostsze rozwiązanie, jak nie potrafisz zrobić tego wg opisu to nie zabieraj się za wymiane skrzyni.


Lewarek z CB nie pasuje bo idzie on wewnątrz samochodu, a w CA pod podłogą.


Prosiłbym moda o zamknięcie tematu, wszystko co było potrzebne zostało powiedziane, a teraz zaczynam odnosić wrażenie, że autor tematu chciałby, żeby ktoś to za niego zrobił(jak przyjedzie do Raciborza to nie widzę problemu, bo to jest pół godziny roboty).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

cursor pisze:Ludzie po jaką cholere utrudniacie sobie życie?

Opisałem ci najprostsze rozwiązanie, jak nie potrafisz zrobić tego wg opisu to nie zabieraj się za wymiane skrzyni.


Lewarek z CB nie pasuje bo idzie on wewnątrz samochodu, a w CA pod podłogą.


Prosiłbym moda o zamknięcie tematu, wszystko co było potrzebne zostało powiedziane, a teraz zaczynam odnosić wrażenie, że autor tematu chciałby, żeby ktoś to za niego zrobił(jak przyjedzie do Raciborza to nie widzę problemu, bo to jest pół godziny roboty).
Nie zrozumiales mnie. Oczywiscie ze problem zostal rozwiazany, dzieki za pomoc. Ale myslalem o wsadzeniu galki z CB bo bardziej mi sie podoba i byloby to "przy okazji" rozwiazanie innego tematu. Dzieki za pomoc z przerobka i odpowiedz w sprawie mechanizmu z CB, temat mozna zamknac
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”