Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallblock

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

-=m&m=- pisze: Mnie bardziej przekonuje metoda z pleksą, chociaż na zdjeciach widać, że olej całkowicie nie wypełnił powierzchni??
mnie tez bardziej przekonuje metoda z plexa bo wiadomo ze jest duzo bardziej dokladna i komora zawsze od gory zamknieta jest tak samo.

w 1 i 2 nie bylo pelno bo juz zdazylem troche wybrac strzykawka
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

a ja mam drobna prosbe - mozecie wrzucac foty na czyms innym niz fotosik.pl? u mnie zadne zdjecie bez proxy sie nie wczytuje w duzym rozmiarze i widze tylko miniaturki
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

jak tylko odkope swoje konto na imageshack'u czy jak mu tam to spoko
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Obrazek
wykopany w garazu oil catch can made by moj ojciec do malucha jako powiekszenie ukladu dolotowego :lol: . po malym tuninku sprawdzi sie w corsie.

zmierzylem z nudow luzy na zamkach pierscieni c16xe. mierzone 10mm od krawedzi cylindra na 1 pierscienu uszczelniajacym. wynik wszystkich 4 pomiarow zawieral sie w 0.34-0.36mm. fabryka podaje luz 0.3-0.5mm takze bardzo ladnie.

pomiary powinny byc conajmniej trzy, tzn w dmp, gmp i pomiedzy nimi. to tak dla uscislenia
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Porszak ,nie wiem jak inni ,ale ja jestem pod wielkim wrazeniem twojej wiedzy o mechanice i wogole!!!Super!
Studiujesz mechanike czy cos?? Napisz cos wiecej bo jestem w szoku!
Jestem ciekaw efektow dlubania silnika !!! 8-) 8-) 8-) 8-)
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

-=kLaRi=- pisze:Studiujesz mechanike czy cos??
heh dzieki wielkie Klari :oops: . konkretnie mechanika i budowa maszyn/samochody i ciagniki (ale nie koniecznei chodzi o rolnicze-tak sie szczegolnie laska to kojarzy :lol: :lol: )

oraz adekwate powiedzonko mi sie przypomnialo teraz do wydzialu/kierunku: lepiej chujem orac ziemie niz studiowac na BeEmie :lol: :lol: (BudowieMaszyn). tylko zeby nie bylo ze ja taki orzel
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

No to moje Gratulacje i szczerze zazdroszcze - sam mysle o mechanice ale jakos sie zebrac nie moge ... :/
Super miec kogos obeznanego w naszej ekipie!!
Porszak jak bede chcial cos podlubac w silniku to odezwe sie :) pomozesz cos merytorycznie :D
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

ja to juz nawet sie nie odzywam, bo polowy postow Porszaka nie rozumiem. I zaczynam sie czuc jak w wakach Adasia :oko:
Rowniez jestem pod wrazeniem :oko:
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

luzik pomoge jesli tylko bede umial
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Obrazek
podpowiem o co chodzi bo zdjecie lipnie wyszlo: to wszystko lezy w bagazniku :lol: . pudelko od czajnika zawiera pompe oleju, szare pudelko 8 szt tlokow z korbowodami, za nim lezy wal, a za walem tam w ciemni lezy blok

Obrazek
a tu dzisiejsza paczka
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

Chodzi o silnik ktory kupiles od Markosa?. Bo po luzach na zamkach wyglada na w bardzo dobrym stanie ciekawe jak reszta pierscieni.
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

tak dokladnie ten Twoj silnik, wal ktory sprzedalem tez okazal sie byc w na tyle dobrym stanie ze nie byl szlifowany tylko zostal zlozony jako nominal

p.s. niestety reszty pierscieni juz nie bedzie okazji srawdzic bo cylindry zmienia wymiar
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

No to mnie cieszy :) Ale mysle ze skoro 1 uszczelniajacy mial taki maly luz to i reszta byla by w dobrym badz podobnym stanie bo sprezanie bylo ok z tego co pamietam jak mierzyles.
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

tak sprezanie jak na zminy silnik ktory stal prawie dwa lata bylo ok
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

dzis zamist ucyc sie bawilem sie w garazu, oklamujac sam sie moge stwierdzic ze byly to zajecia laboratoryjne :lol:
ObrazekTutaj złożony po rozwiercie dol z wnętrznościami
ObrazekDolozona glowica do przymiarki pod kieszonki w tlokach
ObrazekI połowiczne rezultaty pomiarow

jest to jeden ze sposobow, na wymierzenie kieszonek, a dla potwierdzenia ze pierwszy sposob jest w 100% pewny wymyslilem drugi, powiedzmy geometryczny i bardzo prosty
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Jaka pojemnosc jest po rozwiecie?
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

prawie 1800, co ciekawe na korbowodach od 1.8 tlok nie zrownuje sie z plaszczyna bloku, na korbowodachz c16 powinno byc podobnie, a w praktyce zobaczymy
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

gdzie robiłeś rozwiert ?
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

Porszak pisze:co ciekawe na korbowodach od 1.8 tlok nie zrownuje sie z plaszczyna bloku, na korbowodachz c16 powinno byc podobnie, a w praktyce zobaczymy
nie zdziwiłbym sie gdyby różnica, o której mówisz wynosiła około 0,6-0,7 mm ;) oraz mało mięsa zostało pomiędzy tulejami :oko: bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Marcin ,zdradz w jaki przedzial mocowy celujesz??
Przyznam szczerze ,ze po cichu kibicuje twojemu projektowi!!!Profi robota!
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

-=kLaRi=- pisze:Marcin ,zdradz w jaki przedzial mocowy celujesz??
Przyznam szczerze ,ze po cichu kibicuje twojemu projektowi!!!Profi robota!
ja bym obstawiał 170 km oraz jestes stracony dołaczyłes do grona wzajemnej adoracji :lol:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

-=m&m=- pisze:bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
przeciez tam nie bedzie jakiejs chorej kompresji..

strzelam, ze peknie 150 koni, a na torze dwulitrowki beda mogly schowac sie do szopy :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

!markos pisze:
-=m&m=- pisze:bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
przeciez tam nie bedzie jakiejs chorej kompresji..
a dorobi ci ktoś w Polsce uszczelke z klingieritu widząc tak małą odległość miedzy cylindrami ??
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

!markos pisze: strzelam, ze peknie 150 koni, a na torze dwulitrowki beda mogly schowac sie do szopy :grin:
Cale szczescie ,ze wogole nie jezdze po torze ;D... :lol: :lol: :lol: :lol:
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

-=m&m=- pisze:
!markos pisze:
-=m&m=- pisze:bedzie stalowa uszczelka pod głowice ?
przeciez tam nie bedzie jakiejs chorej kompresji..
a dorobi ci ktoś w Polsce uszczelke z klingieritu widząc tak małą odległość miedzy cylindrami ??
Porszak działa na PŁ więc podejrzewam, że tam uderzy w celu zrobienia uszczelki :)

ja celuje w 178 KM :)
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

D12 pisze: ja celuje w 178 KM :)
Wydaje mi sie ,ze z tym moze byc ciezko juz...
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

duzo zalerzy od wystrojenia !!!
Pozatym jeszcze przebie momentu i mocy
nie wiem jak wyglada sprawa z wałkami
ale mysle ze szanse sa spore na 178 koni i 170Nm przy 8600 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

po kolei:
1.rozwiert byl w lodzi
2.roznica miedzy plaszczyzna bloku a denkiem tloka wychodzi dokladnie 0.6mm, wprawdzie wal byl przykrcony na podporach do pierwszego oporu, ale chyba to 0.6 sie juz nie zmieni, miesa jest tyle co z18 u satana, uszczelka bedzie cometic'a stalowa, ale trza policzyc CR najpierw, bo cometic ma tylko 1.3mm wyska ta uszczelka
3. przedzialu mocy nie zdradzam, bo to takie wrozenie z fusow. mysle ze 150km peknie. wole byc zaskocoznym pesymista i niz zaskoczonym optymista
4. ze wstepnych obliczen robionych pol roku temu :lol: wychodzilo Cr ok. 12:1
5. jako ciekawostka' srednica otworow w uszczelce od c16xe wynoci 80.6mm zmierzone, a tloki z fotek powyzej maja dokladnie 80.461mm, uszczelka w z18 ma otwory 81.5
6. @ gumis dawaj na kucizne plny to zakrecimy do tylu, a jak zostanie to jakies graty Arrow'a sie dokupi :lol: , rev limit poki co nie wyzej niz 7500 bo silnik jest sporo nadkwadratowy
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Porszak pisze:rev limit poki co nie wyzej niz 7500 bo silnik jest sporo nadkwadratowy
b18c6: srednica 81, skok 87.2, limiter 8750 :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

b18c6 S/D = 1.077
z18xe S/D = 1.096

niby niewiele, ale zawsze blizej mu do wymiarow amerykanskiego V8 niz b16, a poza tym markos dobrze wiesz ze to nie ta liga jesli chodzi o maretialy i technologie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”